عکس/ هزینه غذا خوردن در بهترین رستوران جهان چقدر است؟

عکس/ هزینه غذا خوردن در بهترین رستوران جهان چقدر است؟

هزینه یک وعده غذا خوردن در بهترین رستوران جهان در کپنهاگ حدود ۴۳۵ دلار می‌شود و اگر کسی بخواهد از نوشیدنی‌های آن هم بچشد، باید رقمی در حدود ۲۸۰ دلار بیشتر پرداخت کند.

کد خبر : ۹۹۴۳۷
بازدید : ۳۲۵۷

رستوران نوما در کپنهاگ در حالی بهترین رستوران جهان در فهرست ۵۰ رستوران برتر لقب گرفت که رنی ردسپی، سرآشپز آن برای پنجمین بار در دو دهه اخیر سرآشپز بهترین رستوران دنیا بوده است.

ردسپی که سرآشپز و مالک مشترک رستوران نوما در پایتخت دانمارک است، در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در دارنده عنوان بهترین رستوران جهان موسوم به اسکار هنر آشپزی سرآشپز بوده و سال ۲۰۱۹ هم رستوران او در رده دوم این فهرست قرار گرفته است.

نوما سال ۲۰۱۸ راه افتاده و به لطف هنر دستان و انگشتان سرآسپز چیره‌دست خود توانسته در سال سوم به اسکار بهترین رستوران جهان دست یابد.

رستوران نوما
مراسم معرفی بهترین رستوران‌های جهان سه‌شنبه گذشته در آنتورپ بلژیک برگزار شد و نوما که سال گذشته در رده دوم ایستاده بود، با یک پله پیشرفت صدرنشین جدول سال ۲۰۲۱ لقب گرفت.

هزینه یک وعده غذا خوردن در بهترین رستوران جهان در کپنهاگ حدود ۴۳۵ دلار می‌شود و اگر کسی بخواهد از نوشیدنی‌های آن هم بچشد، باید رقمی در حدود ۲۸۰ دلار بیشتر پرداخت کند. سال گذشته میرازور از فرانسه بهترین رستوران جهان شده بود که امسال در فهرست ۱۰۰ رستوران برتر خبری از آن نیست.

رستوران شمعدانی در کپنهاگ در این فهرست دوم شد و رستوران‌هایی در شهر‌های آکسپه اسپانیا، لیما پایتخت پرو (بهترین رستوران آمریکای جنوبی)، بارسلونا، استکهلم پایتخت سوئد، لیما، سنگاپور (بهترین رستوران آسیا)، مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک (بهترین رستوران آمریکای شمالی) و هنگ‌کنگ در رده‌های دوم تا دهم این فهرست ایستادند. بیشترین جهش را در فهرست سال ۲۰۲۱ رستوران چیرمن هنگ‌کنگ داشته است.

رنی ردسپی
رنی ردسپی، سرآشپز بهترین رستوران جهان

با اینکه بیش از ۱۰۰۰ داور رقابت بهترین رستوران‌های جهان شامل منتقدان و کارشناسان و سرآشپز‌ها به شکل مساوی زن و مرد هستند، اما امسال هم غلبه با مردان و البته رستوران گران اروپا بود. سال گذشته فقط پنج رستوران با سرآشپز‌های زن در فهرست ۵۰ رستوران برتر جهان حضور داشتند و امسال این آمار به عدد ناامیدکننده چهار رستوران با سرآشپز زن رسید.

رقابت انتخاب ۵۰ رستوران برتر جهان از سال ۲۰۰۲ آغاز شد و از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵ برندگان آن در لندن معرفی می‌شدند. تا اینکه سازمان‌دهندگان این رقابت موسوم به اسکار هنر آشپزی تور جهانی خود را با رفتن به شهر‌های نیویورک، ملبورن، باسک و سنگاپور آغاز کردند. سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا فهرست ۵۰ رستوران برتر جهان منتشر نشد.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید