واکنش‌ها به تاریخ سازی علی‌اکبر یوسفی در کشتی فرنگی

واکنش‌ها به تاریخ سازی علی‌اکبر یوسفی در کشتی فرنگی

علی اکبر یوسفیِ ۲۵ ساله، مدال طلای جوانان و زیر ۲۳ سال جهان و طلای بزرگسالان آسیا را در کارنامه دارد. اما حالا یکی از عناوین مهم کشتی فرنگی جهان را تصاحب کرده است.

کد خبر : ۹۹۴۷۳
بازدید : ۴۱۲۸

فرادید | علی اکبر یوسفی، نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران در رقابت‌های قهرمانی کشتی جهان توانست در فینال حرف روس را مغلوب کند. او با این پیروزی هم مدال طلا را بر گردن آویخت و هم برای اولین بار در تاریخ کشتی فرنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم قهرمان شد. تاریخ سازی او حالا با واکنش و تحسین کشتی دوستان مواجه شده است.

به گزارش فرادید؛ در این رقابت یوسفی در مسابقه فینال، ۵ بر یک زورابی گدخاری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه را شکست داد. البته در این دوره چهره‌های مشهور و عنوان دار جهان و المپیک در سنگین وزن کشتی فرنگی همچون میخایین لوپز نونیز کوبایی و رضا کایالپ ترکیه‌ای غایب بودند.

علی اکبر یوسفی در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل اواساپیان از ارمنستان ۶ بر یک پیروز شد. او در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی مقابل اسکار مارویک از نروژ به سختی و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

او در نیمه نهایی نیز مقابل یاسمانی فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و به فینال رسید.

پیش از این بشیر باباجان زاده در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ استانبول موفق به کسب مدال برنز جهان در سنگین وزن شده بود.

یوسفیِ ۲۵ ساله، مدال طلای جوانان و زیر ۲۳ سال جهان و طلای بزرگسالان آسیا را در کارنامه دارد. اما حالا یکی از عناوین مهم کشتی جهان را تصاحب کرده است.

در این رقابت ها، یاکوبی کاجایا از گرجستان که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مدال نقره را به دست آورده بود، موفق به کسب مدال برنز شد.

واکنش‌ها به تاریخ سازی علی اکبر یوسفی در کشتی فرنگی

واکنش‌ها به تاریخ سازی علی‌اکبر یوسفی

پس از قهرمانی علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، رقابت‌های کشتی فرنگی جهان، تاریخ سازی او با واکنش توام با تحسین عمومی مواجه شد. در این میان بسیاری از چهره‌های سیاسی و مسئولان ارشد کشور نیز در پیام‌های پیروزی یوسفی را تبریک گفتند.

قالیباف رئیس مجلس، سجادی وزیر ورزش، حسین زادگان استاندار مازندران، شریعتمداری وزیر کار دولت دوازدهم از جمله این چهره‌ها بودند.

علاوه بر این، علیرضا دبیر و حمید سوریان رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی نیز که در کمپ رقابت‌های جهانی حضور دارند، به استقبال علی اکبر یوسفی رفتند و قهرمانی او را تبریک گفتند.

سوریان می‌گوید که علی اکبر یوسفی و دیگر کشتی گیران فرنگی رکوردشکنی کردند و تاریخ ساز شدند.

در این میان، گروهی از کاربران نیز با تحسین یوسفی، به انتقاد از علیرضا دبیر پرداخته اند. آن‌ها می‌گویند مدال طلای یوسفی که اهل شهرستان بابل در استان مازندران است، دلیلی بر تحلیل‌های اشتباه رئیس فدراسیون کشتی ایران است.

اشاره کاربران به ویدیوی اظهارات دبیر در هیات کشتی مازندران است که در شبکه‌های اجتماعی جنجال آفرین شده بود. او گفته بود که مازندران دیگر قطب کشتی نیست و کشتی در ساری، بابل و آمل تمام شده است.

گروهی از کاربران می‌گویند که بیشتر مدال‌های کشتی آزاد و فرنگی توسط کشتی گیران مازندران به دست آمده است.

نایب قهرمانی

کشتی گیران فرنگی ایران تاکنون در چهار وزن اول به دو مدال برنز دست یافته اند. دو مدالی که محمدعلی گرایی و پژمان پشتام با غلبه بر حریفان شان کسب کردند.

محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلو و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلو به فینال رسیدند و مدال طلا را از آن خود کردند.

میثم دلخانی، کشتی‌گیر وزن ۶۳ کیلوگرم ایران، در فینال مسابقات جهانی نروژ با نتیجه ۵ بر ۴ حریف گرجستانی خود را شکست داد.

محمدرضا گرایی هم در وزن ۶۷ کیلو پس از کسب طلای المپیک موفق شد شب گذشته مدال طلای قهرمانی جهان را هم کسب کند.

در نهایت کشتی گیران فرنگی کشورمان با کسب عنوان نایب قهرمانی با چهار مدال طلا و دو مدال برنز در مسابقات کشتی قهرمانی جهان در نروژ ۲۰۲۱، به کار خود پایان دادند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید