اقدام عجیب شستا در پرداخت سود

اقدام عجیب شستا در پرداخت سود

بر اساس اطلاعیه شستا، کلیه سهامداران این شرکت می‌توانند از تاریخ ۴ آبان به کلیه شعب بانک رفاه مراجعه کنند و سود سال مالی خود را دریافت کنند. سهامداران برای دریافت سود شستا باید اصل کارت ملی و کد سهامداری خود را به بانک ارائه دهند.

کد خبر : ۹۹۵۱۹
بازدید : ۵۰۹۹

قرار است که شرکت شستا ۱۸ هزار میلیارد تومان از سود خالص سال مالی خود را بین سهامداران نقسیم کند. سود هر سهم شستا ۲۱۹۴ ریال است. اما نکته این است که سود شستا به حساب سجامی سهامداران واریز نمی‌شود و سهامداران باید برای دریافت این سود به بانک مراجعه کنند.

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال، سهامداران شستا می‌توانند از چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ سود سهام شستا را دریافت کنند. سودی که به ازای هر سهم ۲۱۹۴ ریال است.

اگرچه پیش از این شرکت‌های بورسی، سود سهامداران خود را به حساب سجامی آن‌ها واریز می‌کردند، اما بر اساس اطلاعیه شستا، سهامداران حقیقی شستا باید برای دریافت سود خود به بانک رفاه مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی و کد سهامداری خود، سود سالانه این شرکت را دریافت کنند.

پرداخت سود سهام شستا به صورت حضوری اقدام عجیبی است. چون طبق مصوبه سازمان بورس تمامی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس موظف هستند تا سود‌های تقسمی خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند. این شرکت‌ها هم باید این سود را به شماره شبایی که سهامداران در سامانه سجام اعلام کرده‌اند، واریز کنند.

اما مشخص نیست که چرا شرکت شستا برای پرداخت سود سهامداران خود، آن‌ها را ملکف به مراجعه حضوری به شعب بانک رفاه کارگران کرده است.

شرایط پرداخت سود سهام شستا

بر اساس اطلاعیه شسنا، کلیه سهامداران این شرکت می‌توانند از تاریخ ۴ آبان به کلیه شعب بانک رفاه مراجعه کنند و سود سال مالی خود را دریافت کنند. سهامداران برای دریافت سود شستا باید اصل کارت ملی و کد سهامداری خود را به بانک ارائه دهند.

بر اساس اطلاعیه گروه شستا زمان پرداخت سود شستا برای سهامداران حقیقی از ۴ آبان ماه است. پرداخت سود سهامداران حقیقی شستا، سود سهامداران حقوقی هم پرداخت می‌شود. به عبارتی زمان پرداخت سود سهامداران حقوقی شستا هم از چهارم آبان ماه است. اما سود سهامداران حقوقی به شماره حسابی که اعلام کرده‌اند واریز می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید