قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۰

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۰ مهر ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۵۷ دلار و ۹۵ سنت رسید.

کد خبر : ۹۹۵۳۴
بازدید : ۳۸۲۲

فرادید | طلا علیرغم افزایش ناچیز قیمت همچنان در کانال ۱۷۵۰ دلار قرار دارد. امروز ۲۰ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۰۳ درصد رشد نرخ به ۱۷۵۷ دلار و ۹۵ سنت رسید.

همزمان با کاهش ارزش دلار و نگرانی‌ها از آغاز انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو به رغم آمار‌های ضعیف بخش اشتغال آمریکا قیمت طلا امروز نوسان محدودی را شاهد بود.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت IG Market اظهار کرد: آمار اشتغال ماهانه نمی‌تواند روند تعدیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا را متوقف کند. کمبود نیروی کار باعث بالا رفتن فشار‌های دستمزد شده و تورم را ممکن است تشدید کند که به معنای آن است که مقامات بانکی نهایتا باید مداخله کنند.

طلا پوشش ریسک در برابر تورم و کاهش ارزش پول ناشی از تدابیر محرک مالی محسوب می‌شود. تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آمریکا، با شرایط مذکورمقابله کرده و از جذابیت طلا کم می‌کند. به گفته رودا، بازار طلا مشکلات زیادی برای ارزیابی وضعیت دارد. نظر شخصی من این است که طلا به سمت نزول مایل است، اما در حال حاضر در بازه محدودی حبس شده است.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که فلز گرانبها همچنان در مسیر خوبی پیش می‌رود، حتی در حالی که انتظار می‌رود فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را تغییر داده و خرید ماهیانه اوراق قرضه خود را تا پایان سال کاهش دهد.

به گزارش فرادید؛ این در حالی است که آدریان دی، رئیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی گفت: به محض این که بانک مرکزی آمریکا کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه را آغاز کند، بازار این اقدام را دیرهنگام ارزیابی می‌کند و قیمت طلا به کف رسیده و روند آن معکوس می‌شود. این اتفاق در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ رخ داد.

به نظر می‌رسد در دو هفته گذشته به طور کلی روند صعودی در بازار را تحلیلگران انتظار داشتند و امید به گزارش‌های اقتصادی منتشر شده بیش از گذشته بوده است.

آدام بوتون، استراتژیست ارزی ارشد فارکس لایو گفت منتظر ریزش بیشتر طلا پیش از تمایل به خرید است و انتظار ندارد پیش از نوامبر که بازار عوامل فصلی قوی را مشاهده می‌کند، طلا خریداری کند. بر اساس گزارش رویترز، دلار به بالاترین حد سه سال اخیر در برابر ین ژاپن صعود کرد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین حد از اوایل ژوئن به این طرف رسید و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا ممکن است به محدوده ۱۷۶۳ تا ۱۷۶۸ دلار بهبود پیدا کند و سپس روند نزولی را به سوی سطح حمایتی ۱۷۲۴ دلار ازسربگیرد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید