همه چیز درباره پادرا پلاس ۶ چرخ، جایگزین نیسان آبی
بررسی مشخصات فنی و طراحی پادرا پلاس ۶ چرخ نشان میدهد که از نظر نیروی محرکه، خودروی جایگزین نیسان آبی، تفاوتی با زامیادهای سایپا ندارد. اما با این تفاوت که پادرا پلاس ۶ چرخ ظرفیت بار بیشتری دارد.
فرادید | بیش از ۵۰ سال است که نیسان آبی در بازار خودرو حضور دارد، اما حالا سایپا در مجموعه خودروسازی زامیاد خود قصد دارد که تولید این خودرو را تا پایان سال متوقف کند. البته قرار است پادرا پلاس ۶ چرخ که نسخه تازه آن امسال عرضه شد، جای زامیاد ۲۴ یا همان نیسان آبی را برای همیشه بگیرد.
پادرا پلاس سایپا که نسخهای از پیکاپ چینی فرتوت است، نخستین بار نیمه اول سال ۹۹ به بازار خودرو آمد. اما پس از آن سایپا خبرداد که تولید نیسان آبی را متوقف خواهد کرد، از همین رو نسخه تازه تری از پادرا را عرضه میکند، تا مشکلات گذشته هم مرتفع شود.
به گزارش فرادید؛ مدیرعامل سایپا دو ماه قبل در این رابطه گفته بود: تولید وانت زامیاد که همه آن را با نام نیسان آبی میشناسند نیز تا پایان سال متوقف میشود و محصول پادرا پلاس با توان فنی و امکانات بهروز جایگزین آن خواهد شد.
نکته دیگر اینکه پادرا پلاس ۶ چرخ در حال حاضر با افزایش قیمت مواجه شده است. در حالی که این خودرو در نیمه اول امسال با قیمت ۲۶۶ میلیون تومان عرضه میشد، حالا قیمت نیمه دوم سال آن به ۲۸۵ میلیون تومان رسیده است.
البته در حال حاضر قیمت این وانت در بازار آزاد تا سطح ۳۲۰ میلیون تومان هم بالا رفته است.
پادرا پلاس ۶ چرخ، جایگزین آبی چه مشخصاتی دارد؟
بررسی مشخصات فنی و طراحی پادرا پلاس ۶ چرخ نشان میدهد که از نظر نیروی محرکه، خودروی جایگزین نیسان آبی، تفاوتی با زامیادهای سایپا ندارد. اما با این تفاوت که پادرا پلاس ۶ چرخ ظرفیت بار بیشتری دارد.
طبق گفته کارشناسان حوزه خودرو خودروهای شش چرخ به خاطر ظرفیت بار بیشتر و از سویی قابلیت بیراهه نوری قوی تر، در نقاط مختلف جهان برای اهداف نظامی و امدادی استفاده میشوند. آتش نشانی ها، صلیب سرخ، هلال اهمر، امداد راهداریها و… از جمله مشتریان همیشگی خودروهای ۶ چرخ هستند.
از طرفی، پادرا پلاس به موتور Z۲۴ مجهز است که نسخه ارتقایافته موتور ۲.۴ لیتری نیسان آبی است. در طراحی مجدد موتور پادرا پلاس منیفولد دود، مجموعه کاتالیست جدید، کالیبراسیون EOBD، استفاده از سیستم سوخت رسانی جدید (Return Less)، دریچه گاز از نوع مکانیکی به نوع برقی تغییر یافته اند.
با این حال خودروی تازه سایپا، به پیشرانه ۲.۴ لیتری Z۲۴ مجهز است که ۹۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر تولید میکند. این توان از طریق جعبه دنده ۱+۵ سرعته به چرخهای عقب این وانت انتقال داده میشود.
همچنین مصرف جادهای این وانت متوسط ۸.۶۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در فضای شهری نیز حدود ۱۴.۴۸ لیتر مصرف دارد.
امکانات رفاهی پادرا پلاس
طبق اعلام خودروسازی زامیاد، پادر پلاس ۶ چرخ از امکاناتی همچون دستگیرههای آسان بازشو، شیشهها و آینههای برقی، صندلیهای جدید با ارگونومی بهتر، صندلی ۳ حالته راننده، بهبود سیستم تهویه دستی (با کولر و بخاری)، سیستم صوتی جدید، قابلیت نصب مانیتور، قابلیت نصب ایربگ، فرمان هیدرولیک، مه شکن جلو و عقب، ترمز دیسکی جلو، ترمز کاسهای عقب، ریموت و قفل مرکزی، ایموبلایزر، ترمزهای ABS به همراه EBD برخوردار است.