خسوف در راه نماوا؛ جزئیات پخش سریال

خسوف در راه نماوا؛ جزئیات پخش سریال

سریال خسوف، در ژانر درام، اجتماعی و عاشقانه ساخته شده و قرار است هر جمعه ساعت ۸ صبح به صورت اختصاصی، توسط نماوا منتشر شود. امین تارخ، مسعود کرامتی، ستاره اسکندری، شهره سلطانی و المیرا دهقانی از بازیگران این سریال هستند.

کد خبر : ۹۹۵۶۷
بازدید : ۸۹۸۶
فرادید | خسوف سریالی درام، اجتماعی و عاشقانه است که مازیار میری آن را ساخته و قرار است از جمعه ۲۳ مهرماه از طریق پلتفرم نماوا منتشر شود. این سریال هر جمعه ساعت ۸ صبح پخش می‌شود.

مجموعه خسوف در ۲۰ قسمت ۵۰ دقیقه ای، به نویسندگی مهدی شیرزاد و حسین تراب نژاد و تهیه کنندگی همایون اسعدیان ساخته شده و کاری اجتماعی است.

به گزارش فرادید؛ در این سریال چندین بازیگر نوظهور به ایفای نقش پرداخته اند و در میان آن‌ها بازیگران مطرحی، چون امین تارخ، مسعود کرامتی، ستاره اسکندری، شهره سلطانی المیرا دهقانی و شمسی فضل الهی هم حضور دارند.

تیتراژ خسوف را هم محسن چاوشی خواننده محبوب موسیقی پاپ با ترانه‌ای از حسین غیاثی خوانده است.


جزئیات سریال

مازیار میری کارگردان مجموعه خسوف که پیشتر آثاری، چون فیلم حوض نقاشی، کتاب قانون و قطعه ناتمام را ساخته، این بار به سراغ یک مقوله اجتماعی وعاشقانه رفته است.

درواقع خسوف درباره داستان ازدواج پسری جوان به نام امیر است که در ابتدای داستان قرار است با دختردایی خود ازدواج کند. در این رابطه، بین خانواده‌ها هم قول و قرار‌هایی بناشده، اما در میانه راه معلوم می‌شود که امیر به دختر دیگری دل باخته است. آشکار شدن این عشق خانواده امیر را به چالش می‌کشد.

در این سریال بازیگرانی، چون مینو شریفی، سجاد بابایی، پوریا رحیمی سام، پریا مجللی، علی عمرانی، فریبا خادمی، کسرا پرتوی، نیک‌آفرید سماواتی، نسیم یعقوبی، مهدیس توکلی، امیر حاجی محمدی و سامان مظلومی ایفای نقش کرده اند.

سایر عوامل سریال خسوف هم عبارتند از کارگردان: مازیار میری، نویسندگان: حسین تراب نژاد و مهدی شیرزاد، خوانندو آهنگساز: محسن چاوشی، تهیه کننده: همایون اسعدیان، گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه: شیوا رشیدیان، مدیر فیلمبرداری: حسن کریمی، تدوین: سودابه سعیدنیا، طراح لباس: شیوا رشیدیان، صدابردار: سامان نخعی.


بیوگرافی بازیگران سرشناس سریال

خسوف در راه نماوا؛ جزئیات پخش سریال

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری روز ۲۵ خرداد ماه سال ۱۳۵۳ در تربت حیدریه، استان خراسان رضوی به دنیا آمده و خواهر لاله اسکندری، دیگر بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون است.

ستاره اسکندری به مدت دو سال دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی بوده، اما به خاطر فعالیت در تئاتر، از ادامه تحصیل انصراف داده و از سال ۱۳۷۲، همراه با دانشجویان دانشکده هنر‌های زیبا، تحصیل در این رشته را آغاز کرده بود.

اسکندری در سال ۱۳۷۴ در جشنواره دانشجویی برای تئاتر افسانه و پس از آن در سال ۱۳۷۶ در جشنواره تئاتر فجر برای نمایش آخرین قهرمانان زمین، برای اولین بار نامزد جایزه شده بود.

پس از فعالیت‌های هنری اش در دوران دانشجویی سپس از سال ۱۳۷۸ با نمایش دندون طلا، به کارگردانی داوود میرباقری، به تئاتر حرفه‌ای پیوست و کار خود را در گروه تئاتر «دی» به سرپرستی علی رفیعی و همزمان با آن، بازیگری در تلویزیون و سینما آغاز کرد.

نخستین حضور او در سینما هم به بازی او در فیلم حریف دل (عبدالرضا گنجی) در سال ۱۳۷۵ مربوط است.

ستاره اسکندری در سال ۱۳۹۶ «خانهٔ فرهنگ و هنر مانا» را تأسیس کرد و سال بعد هم یعنی در اسفند ۱۳۹۷ همراه با سیاوش ستاری «خانه‌موزه خیمه‌شب‌بازی ایران» را راه‌اندازی کرد.

خسوف در راه نماوا؛ جزئیات پخش سریال
مسعود کرامتی

مسعود کرامتی ۹ مرداد سال ۱۳۳۵ در محله حشمتیه تهران به دنیا آمده و فارغ‌التحصیل رشته هنر‌های نمایشی از دانشکده‌ی هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است.

فعالیت هنری او سال ۱۳۵۵ پس از آشنایی با اردشیر کشاورزی با تکنیک تئاتر سایه و با اشعار مولوی آغاز شد.

کرامتی سال ۱۳۷۱ مؤسسه سینمایی «کارنامک» را تأسیس کرد.

خسوف در راه نماوا؛ جزئیات پخش سریال
امین تارخ

امین تارخ متولد ۲۰ مرداد سال ۱۳۳۲ در محله سردوزک شیراز است. او مدرس رشته بازیگری است و در فیلم‌های متعدد و تعدادی نمایشنامه و مجموعه تلویزیونی بازی کرده است.

تارخ تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در شیراز گذرانده و سال ۱۳۵۶ هم از دانشکدهٔهنر‌های نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده است. او ت همچنین حصیلات تکمیلی خود را در سال ۱۳۶۳ با کسب مدرک فوق لیسانس در رشته مدیریت فرهنگی به پایان رسانده است.

امین تارخ هم به عنوان هنرپیشه و هم به عنوان عضو هیئت داوری در جشنواره‌های ملی مختلف و همین‌طور به عنوان عضو هیئت مدیره خانه سینما حضوری فعال داشته و مدتی را هم به عنوان میهمان در جشنواره‌های مسکو، ژاپن و آلمان حضور داشته است.

او همچنین در هجدهمین جشنواره تئاتر و فیلم فجر هم به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران و هم به عنوان یکی از کارگردان‌های هنری حضور یافته ودر در سال ۱۳۷۸ هم موفق به دریافت لوح افتخار «هنرمند ملی» شد.

خسوف در راه نماوا؛ جزئیات پخش سریال
شهره سلطانی

شهره سلطانی متولد ۱۴ بهمن ۱۳۴۸ در بجنورد است. او فارغ التحصیل رشته موسیقی در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

سلطانی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۶ و همچنین کار در سینما را از سال ۱۳۷۲ با فیلمی به نام «عبور از تله» به کارگردانی «غلامرضا رمضانی» آغاز کرده سرپرست گروه موسیقی بانوان دات است.

این بازیگر نوازنده تخصصی ساز سنتور و پیانو هم می‌باشد و ردیف‌های آوازی را نزد هنگامه اخوان آموزش دیده‌است.

خسوف در راه نماوا؛ جزئیات پخش سریال
المیرا دهقانی

المیرا دهقانی دولت‌آبادی ۵ شهریور سال ۱۳۷۰ در شیراز به دنیا آمده و دارای مدرک کارشناسی ارشد صنایع غذایی است.

زمانی که دهقانی درحال گذران سال اول دانشگاه بوده با یک آگهی آموزش بازیگری مواجه می‌شود و پس از آن با مشاهده کلاس‌های بازیگری سیامک کمالی سروستانی، شیفته بازیگری می‌شود.

سپس این موضوع باع می‌شود تا آموزش بازیگری را از سال ۱۳۸۸ و تحت نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز آغاز کند. در سال ۱۳۹۰ هم پس از ۲ سال تمرین بازیگری، برای نخستین بار در تئاتر «زمین آبی‌است مثل پرتقال» به کارگردانی سیامک کمالی سروستانی به ایفای نقش پرداخت.

او در سال ۱۳۹۲ با اجرای نمایش «پرتره ناتمام از کلاغ سفید» به کارگردانی سپیده کریمی در فستیوال بین‌الملل دانشکده هنر، موفق به اخذ بورسیه بازیگری از دانشکده موسیقی و تئاتر تالین از کشور استونی شد و یک دوره بازیگری «از تمرین تا اجرا» را در تالین گذراند.

خسوف در راه نماوا؛ جزئیات پخش سریال
شمسی فضل الهی

شمسی فضل الهی، بازیگر، گوینده رادیو و صداپیشه سرشناس، ۱۰ آذر سال ۱۳۲۰ در محله سنگلج تهران به دنیا آمده است.
او بازی در تئاتر را از سال ۱۳۳۶ با نمایش «دختر ایرانی» در «تئاتر تفکری» آغاز کرده و بازی در تلویزیون را هم از سال ۱۳۶۳ و با مجموعه «امیرکبیر» ساخته سعید نیک‌پور آغاز کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید