ماجرای پس گرفتن دو مدال طلای پارالمپیک ایران

ماجرای پس گرفتن دو مدال طلای پارالمپیک ایران

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در واکنش به ادعای تخلف ایران در پارالمپیک توکیو را توهین به ۱۵ جراح چشم پزشک برشمرده است. محمدرضا مظلومی گفته که این ادعا از سوی رسانه‌های معاند شکل گرفته است.

کد خبر : ۹۹۵۷۷
بازدید : ۳۴۹۷۰

فرادید | رسانه‌های داخلی می‌گویند که برخی افراد با ارسال اسناد و مدارکی به کمیته بین‌المللی پارالمپیک اطلاعاتی، احتمال تخلف دو ورزشکار طلایی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو را گزارش کرده‌اند. اما فدراسیون نابینایان و کم بینایان ادعای تخلف را رد کرده است.

برخی فعالان رسانه‌ای مدعی اند که دو ورزشکار نابینا و کم بینا با ارائه اسناد پزشکی دستکاری شده توانسته‌اند به دو مدال طلای مسابقات جودو در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دست پیدا کنند.

به گزارش فرادید؛ این فعالان رسانه‌ای ادعا می‌کنند که که جودوکاران کاملاً سالم و بینا هستند و آزمایش بینایی‌سنجی را برای اخذ گواهینامه با موفقیت سپری کرده و اکنون رانندگی می‌کنند.

اما سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو این ادعا را رد کرد.

هادی رضایی گفته که وقتی ورزشکاری توسط پزشکان کلاس بند بین المللی برای شرکت در رویداد مهمی، چون پارالمپیک مورد تایید قرار می‌گیرند آن هم نه یک بار بلکه دو بار در کشور‌های مختلف.

حالا هم خبر رسیده که کمیته بین‌المللی پارالمپیک از همتای ایرانی خود در این زمینه توضیح خواسته است.

در مقابل اما، سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو می‌گوید که این مساله ارتباطی به کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون مربوطه ربطی ندارد و باید با پزشکان متخصص کلاس بند که مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک هستند، برخورد شود.

ماجرای پس گرفتن دو مدال طلای پارالمپیک ایران

ادامه بلوا بر سر دو مدال طلای پارالمپیک ایران

پس از واکنش کمیته بین‌المللی پارالمپیک به احتمال تخلف دو ورزشکار طلایی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو، کمیته ملی پارالمپیک در نامه‌ای به این ادعا پاسخ داد. پاسخی که برای پایان یافتن جنجال به کمیته بین‌المللی پارالمپیک ارسال شد.

اما با گذشت ۴۸ ساعت از این ماجرا، خبرگزاری مهر خبر داد عواملی که اسناد و مدارک ابتدایی را برای کمیته بین‌المللی پارالمپیک ارسال کرده بودند برای بار دوم مدارکی را به این کمیته ارسال کرده‌اند که تایید می‌کند این دو ورزشکار شرایط جسمانی سالمی داشته‌اند و نباید در بازی‌های پارالمپیک شرکت می‌کردند.

اقدامی که حالا با واکنش تند فدراسیون نابینایان و کم بینایان و کمیته ملی پارالمپیک مواجه شده است.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در این رابطه ادعای تخلف ایران در پارالمپیک توکیو را توهین به ۱۵ جراح چشم پزشک برشمرده است. محمدرضا مظلومی گفته که این ادعا از سوی رسانه‌های معاند شکل گرفته است.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک هم در واکنش به این اتفاقات می‌گوید: کمیته بین المللی پارالمپیک اگر بخواهد کمیته ملی پارالمپیک را در خصوص تخلف دو ورزشکار ایرانی در پارالمپیک توکیو زیر سوال ببرد، در حقیقت خودش را زیر سوال برده است، چون ورزشکاران با تایید کلاس بندی IPC در مسابقات بین المللی شرکت می‌کنند.

ماجرای پس گرفتن دو مدال طلای پارالمپیک ایران
چه اتفاقی برای جودوی پارالمپیک ایران می‌افتد؟

با وجود ارسال دوباره اسناد و مدارک شرایط جسمانی دو ورزشکار ایرانی به برای کمیته بین‌المللی پارالمپیک، هنوز این کمیته واکنشی نشان نداده است.

اما در چنین شرایطی پس از تصمیم اولیه کمیته بین‌المللی پارالمپیک، دوباره از ورزشکاران تست گرفته خواهد شد. در نهایت اگر شرایط جسمانی با قوانین کمیته همخوانی داشته باشد، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

البته اگر خلاف این امر ثابت شود، طلای ورزشکاران پس گرفته می‌شود و فدارسیون نیز با خطر تعلیق مواجه خواهد شد.

۰
نظرات بینندگان
  • عاصی ارسالی در

    رانندگی می کنند! آقای ریس فدراسیون بز آوردی!! در عصر رسانه های غیر رسمی واینکارهای بچگانه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید