قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۱

قیمت هر انس طلای جهانی در بازار امروز ۲۱ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۶۱ دلار و ۴۱ سنت رسید.

کد خبر : ۹۹۵۸۲
بازدید : ۵۴۲۸

فرادید | طلا بالاخره صعود کرد. امروز ۲۱ مهرماه قیمت هر انس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۰.۰۷ درصد به ۱۷۶۱ دلار و ۴۱ سنت رسید.

نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ تورم موجب شده تا قیمت طلا امروز در بازار‌های جهانی افزایشی شود، اما تقویت دلار و احتمال اعلام سیاست پولی انقباضی از سوی فدرال رزرو در ماه آینده سبب شده تا رشد قیمت‌ها محدود شود.

به گزارش فرادید؛ عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرد، دلار قوی بود که در بحبوحه رشد قیمت‌های انرژی و انتظارات برای آغاز عادی شدن سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، نزدیک به بالاترین رکورد یک ماه گذشته ایستاد.

در وضعیت رشد نرخ تورم بازار طلا معمولا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می‌شود، اما کاهش اقدامات محرک اقتصادی بانک مرکزی آمریکا و بالا رفتن نرخ بهره می‌تواند سبب رشد سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا ببرد.

به گفته استفن اینس، شرکت مدیریت دارایی SPI، طلا نسبتا انعطاف پذیر بوده و همه نشانه‌ها به رکود تورمی در برابر رشد اقتصادی اشاره دارد. با این حال سرمایه گذاران تمایلی به بالا بردن قیمت طلا در آستانه انتشار جزییات نشست سپتامبر بانک مرکزی آمریکا ندارند.

تحلیلگران موسسه‌ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «ریسک کند شدن رشد اقتصادی در نتیجه افزایش نرخ تورم همچنان سبب تقویت قیمت طلا می‌شود.» این تحلیلگران پیش بینی کردند قیمت طلا تا سال آینده میلادی به ۱۸۵۰ دلار برسد و بعد روند کاهشی را در پیش بگیرد.

طلا پوشش ریسک در برابر تورم و کاهش ارزش پول ناشی از تدابیر محرک مالی محسوب می‌شود. تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آمریکا، با شرایط مذکور مقابله کرده و از جذابیت طلا کم می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه ANZ Research در یادداشتی نوشتند: ریسک‌های پیرامون رشد اقتصادی آهسته‌تر در برابر تورم بالاتر همچنان از خرید طلا به عنوان دارایی امن در فضای نرخ‌های بهره اندک حمایت می‌کند.
نظرسنجی‌ها پیش بینی می‌کنند که در آینده نزدیک احتمالا به یک سوگیری صعودی در اونس طلا برسیم و هدف یک هفته‌ای آن ۱۷۶۷ دلار باشد.

نمای یک ماهه تصویری مختلط به نمایش می‌گذارد و ۳۳ درصد از کارشناسان دیدگاه نزولی را در مقابل ۴۲ درصد صعودی دارند. علاوه بر این، پیش بینی ۱۷۴۷ دلار نشان دهنده بلاتکلیفی تحلیلگران در بازه زمانی یک ماهه است.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید