هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۱

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۱

بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی ایران امروز ۲۱ مهرماه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.

کد خبر : ۹۹۶۰۰
بازدید : ۵۳۷۷

فرادید | با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران، امروز ۲۱ مهر در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود. از این رو افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و پرتردد استان‌های تهران و البرز انتظار می‌رود.

همچنین امروز در برخی مناطق غرب و شمال غرب کشور به‌ویژه در آذربایجان غربی افزایش ابر، بارش پراکنده باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، فردا در برخی مناطق گیلان، اردبیل، غرب مازندران و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ خواهد داد. جمعه نیز در برخی نقاط گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و از این رو خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست همچنین شنبه و یکشنبه در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

همچنین امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر، شرق، شمال شرق و مرکز کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و جمعه و شنبه نیز در شمال شرق و استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

آسمان تهران فردا صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی جمعه نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۳۹ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۵ و ۲۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید