قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۲

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۲ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

کد خبر : ۹۹۶۳۰
بازدید : ۶۰۳۱

فرادید | علیرغم بالا رفتن نرخ طلا نسبت به روز گذشته، اما نمودار روزانه نشان از کاهش ۰.۱۹ درصدی دارد. امروز ۲۲ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۷۸۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به دنبال تضعیف نسبی دلار و در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار‌های نرخ تورم آمریکا هستند تا بتوانند زمان احتمالی انقباضی شدن سیاست فدرال رزرو را حدس بزنند، قیمت طلا دیروز اندکی افزایش داشت.

به گزارش فرادید؛ شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از ارز‌های رقیب دنبال می‌کند، ۰.۲ درصد کاهش یافت و از بالاترین رکورد بیش از یک سال اخیر که روز سه شنبه ثبت کرده بود اندکی فاصله گرفت.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «امروز قرار است آمار‌های شاخص تورم قیمت مصرف کننده و صورت مذاکرات نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو منتشر شود و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا اندکی اصلاح شود.»

وی افزود، اگر نرخ تورم بیش از پیش افزایش یابد احتمالا انتظار این خواهد بود که فدرال رزرو زودتر برای افزایش نرخ بهره اقدام کند.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه با بیان این که اقتصاد به حد کافی بهبود پیدا کرده تا روند تعدیل محرک‌های مالی دوران بحران آغاز شود، انتظارات برای آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه را از ماه آینده را تقویت کردند. تعدیل محرک‌های مالی بانک مرکزی و افزایش نرخ‌های بهره، بازده اوراق قرضه را بالاتر می‌برد و هزینه نگهداری طلا را افزایش می‌دهد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید