روحانی با پاپ فرانسیس دیدار کرد

روحانی با پاپ فرانسیس دیدار کرد
کد خبر : ۹۹۶۵
بازدید : ۳۰۱۴
حسن روحانی رییس جمهور ایران امروز با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان دیدار و گفت و گو کرد.

این دیدار در واتیکان صورت گرفت. خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از واتیکان گزارش داد که پاپ فرانسیس در دیداری 40 دقیقه ای با حسن روحانی، خواستار افزایش تلاش های ایران برای حل و فصل سیاسی مسائل خاورمیانه شد.

روحانی پس از ورود به واتیکان از سوی 'سراسقف گئورک' رییس تشریفات دربار پاپ مورد استقبال قرار گرفت.

دیدار امروز با پاپ نخستین دیدار رییس جمهوری ایران با رهبر مذهبی کاتولیک ها پس از 16 سال است. پیش از این سید محمد خاتمی در اولین دوره ریاست جمهوری خود با پاپ ژان پل دوم دیدار کرده بود.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در اولین سفر رسمی اروپایی خود بعد از آغاز دوران ریاست جمهوری، روز گذشته وارد رم پایتخت ایتالیا شد و با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

وزیر خارجه ایتالیا در فرودگاه به استقبال رئیس جمهور ایران و هیئت همراهش رفت و سپس مراسم استقبال رسمی و دیدار آقای روحانی با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا برگزار شد.

روحانی شب گذشته نیز با نخست وزیر ایتالیا دیدار و گفت و گو کرد.

روحانی با پاپ فرانسیس دیدار کرد

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایتالیا، دوشنبه شب 14 سند همکاری امضا کردند؛ اسنادی که راه را برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور هموارتر ساخت.

این اسناد که به امضای مقام های ارشد ایران و ایتالیا رسید در حوزه های حمل و نقل، راه آهن و ریل، همکاری های آموزشی و پزشکی، بازرگانی، ایمنی، همکاری های بندری، کشاورزی، قرنطینه و حفظ نباتات، پزشکی و دارویی است.

رییس جمهور امروز سه شنبه نیز در نشست بازرگانان ایرانی و ایتالیایی شرکت کرد.

گزارش شده که ارزش قراردادهایی که روحانی با شرکت‌های ایتالیایی امضا خواهد کرد به بیش از ۱۷ میلیارد دلار می‌رسد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید