قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۴

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۴ مهرماه تا لحظه تنظیم گرازش به ۱۷۶۷ دلار و ۶۲ سنت رسید.

کد خبر : ۹۹۶۶۶
بازدید : ۴۷۵۷

فرادید | طلا همچنان در محدوده ۱۷۶۰ دلار معامله می‌شود. امروز ۲۴ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۰۳ درصد به ۱۷۶۷ دلار و ۶۲ سنت رسید.

در حالی که تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا سبب افزایش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران شده است قیمت طلا دیروز علیرغم کاهش نسبی در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی بیش از ۵ ماه گذشته قرار گرفت.

در اوایل معاملات روز جمعه به شدت کاهش یافت و زیان‌های اولیه را افزایش داد، این نوسان به دنبال گزارش بسیار خوش بینانه خرده فروشی آمریکا بود که در اردوگاه سیاست‌های پولی آمریکا قرار دارد، که می‌خواهند سیاست پولی ایالات متحده را زودتر از موعد کاهش دهند.

به گزارش فرادید؛ معاملات آتی طلا روز جمعه با فشار شدید از سوی بازده خزانه داری و شاخص‌های سهام آمریکا کاهش یافت، اما قیمت‌ها همچنان شاهد افزایش ناچیزی در هفته بودند، این قوی‌ترین پیشرفت در شش هفته گذشته بود.

به رغم گمانه زنی‌ها در این باره که بازار کار آمریکا به اندازه کافی بهبود یافته که فدرال رزرو بتواند خرید ماهانه اوراق قرضه خود را از ماه آینده کاهش دهد، سیاست گذاران همچنان در مورد نرخ تورم و اینکه چه اقدامی باید در خصوص آن انجام گیرد با هم اختلاف نظر دارند.

برخی تحلیلگران معتقدند طلا در محدوده موجود خود باقی مانده است، زیرا سرمایه گذاران متحیر هستند که آیا بازده اوراق قرضه و دلار افزایش می‌یابد یا خیر؛ و فدرال رزرو برنامه خرید اوراق قرضه خود را در اواسط نوامبر (آذر) یا اواسط دسامبر (دی) اعلام کرده است. این اتفاق می‌تواند بر افت قیمت طلا اثر بگذارد.

برخی این اتفاق را فرصتی برای خرید می‌دانند، زیرا از دید آنان تورم در آمریکا ظهور می‌کند و طلا محافظ آن می‌تواند باشد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید