تصاویر دکتر شفیعی کدکنی در صفحه ایزی‌لایف؛ تقدیر، تخریب یا تبلیغ؟!

تصاویر دکتر شفیعی کدکنی در صفحه ایزی‌لایف؛ تقدیر، تخریب یا تبلیغ؟!

ساعاتی پس از انتشار تصاویر جنجالی دکتر شفیعی کدکنی در صفحه رسمی ایزی لایف در اینستاگرام، این شرکت پوشاک بزرگسال با موج گسترده ای از انتقاد مواجه شد. دسته‌ای از کاربران و فعالان رسانه‌ای معتقدند که ایزی لایف از تبلیغات معکوس برای دیده شدن و کسب درآمد بهره برده است.

کد خبر : ۹۹۶۹۵
بازدید : ۷۶۱۵

فرادید | ایزی لایف، شرکت پوشاک بزرگسال همزمان با سالروز تولد دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، تصاویری انگیزشی منتشر کرده است. پوستر‌های که پس از گذشت ۵ روز همچنان واکنش به آن‌ها ادامه دارد. فعالان رسانه‌ای و کاربران معتقدند که ایزی لایف برای تبلیغاتی خود دست به اقدامی غیر اخلاقی زده است. اما این شرکت ادعا‌ها را رد کرد.

به گزارش فرادید؛ صفحه اینستاگرامی ایزی لایف، هفته گذشته با انتشار تصاویری از دکتر شفیعی کدکنی به معرفی دستاورد‌های علمی او در طول دهه‌های گذشته پرداخته بود. اما در قسمت انتهایی دو تصویر، از نام و لوگو برند خود به عنوان تبلیغات استفاده کرد.

البته ایزی لایف پیش از این، در صفحه اینستاگرام اش، اقدام به معرفی علی نصیریان، آهو خردمند و دیگر چهره‌های حوزه هنر و ادبیات کرده بود، اما واکنش عمومی به دنبال نداشت.

حالا برخلاف قبل، تصویر جنجالی این شرکت پوشاک بزرگسال با واکنش تند دوستداران استاد برجسته ادبیات روبرو شده است.

واکنش‌ها به اقدام جنجالی ایزی لایف

ساعاتی پس از انتشار تصاویر جنجالی دکتر شفیعی کدکنی در صفحه رسمی ایزی لایف در اینستاگرام، این شرکت پوشاک بزرگسال با موج گسترده ای از انتقاد مواجه شد. اما مهم‌ترین آن‌ها متعلق به صفحه دکتر شفیعی کدکنی در اینستاگرام است. صفحه ای که توسط شاگردان او اداره می‌شود.

مدیر این صفحه با انتقاد از اقدام ایزی لایف، نوشت: در کدام کشور برند پوشک و پوشینه‌سازش استاد بزرگ فرهنگ و ادبیاتش را معرفی می‌کند؟! بنده شخصاً ایستاده‌ام و کوتاه نخواهم آمد. اگر دیگر در این‌جا چیزی نمانده باشد، هنوز حریمِ اهالی فرهنگ ایران و بزرگانش سرباز دارد.

او خطاب به شرکت ایزی لایف تاکید کرد که باید عذرخواهی کند، حذف کند و توضیح بنویسد.

با این حال دسته‌ای از کاربران و فعالان رسانه‌ای معتقدند که ایزی لایف از تبلیغات معکوس برای دیده شدن و کسب درآمد بهره برده است.

اما دسته دیگری نیز می‌گویند که ایزی لایف بدون اجازه از دکتر شفیعی کدکنی و خودسرانه دست به چنین اقدامی زده است. آن‌ها بر این عقیده اند که کمپانی‌های بزرگ معمولا پیش از انتشار چنین تصاویری از چهره مذکور کسب اجازه می‌کنند. اما ایزی لایف مرتکب یک اقدامی غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی شده است.

در مقابل نیز گروهی از اقدام ایزی لایف حمایت کرده و معتقدند که فرهنگ سازی استفاده از پوشاک در بزرگسالان باید از طریق چهره‌های مطرح انجام شود. آن‌ها می‌گویند که اگر چهره‌های مطرح فرهنگ سازی کنند، سالمندانی که از پوشاک استفاده می‌کنند، احساس شرمساری نمی‌کنند.

عقب نشینی ایزی لایف

با افزایش انتقادها، ایزی لایف تصاویر را از صفحه رسمی اینستاگرام اش حذف و عذرخواهی کرد. اما این عذرخواهی، از آتش انتقاد‌ها کم نکرد.

در نهایت نیز این شرکت با انتشار اطلاعیه ای، توضیحاتی در باره اقدام اش منتشر کرد.

ایزی لایف نوشت: در پی دغدغه مهربانانه علاقه‌مندان به بزرگان و مفاخر این دیار، ضمن عذرخواهی صمیمانه، اعلام می‌دارد که در ذات محتوای «معرفی مفاخر» به جز احترام به بزرگان که ستون‌های فرهنگی و ایجاد سرزندگی در سالمندان و ستون‌های خانواده هستند، مفهومی وجود نداشته است.

حذف این فعالیت برای احترام به نظر کاربران و پیشگیری از سوءاستفاده غیرهمدلانه دیگری صورت پذیرفت.

استاد عالی‌قدر جناب آقای شفیعی کدکنی از بلندترین قله‌های ادب این مرز و بوم هستند و خواهند بود، قله‌ای که احترام و عزتشان بی‌شک واجب قلبی تک تک ما در ایران، جامعه ادبی و فرهنگی و خانواده ... بوده و خواهد بود. سایه‌شان بر سر فرهنگ ایران مستدام....

اما بررسی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری نشان می‌دهد که با وجود گذشت چند روز از عذرخواهی و اطلاعیه ایزی لایف، انتقاد‌ها همچنان ادامه دارد.

۰
نظرات بینندگان
  • پارسی ارسالی در

    فقط عذرخواهی حذف و توضیح کمترین جبران برای سرمایه های بی بدیل کشورمان.
    و السلام علی من اتبع الهدی.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید