قیمت آپارتمان های کلنگی در تهران

قیمت آپارتمان های کلنگی در تهران

مشخص است که بیشترین تراکم این فایل‌ها دست‌کم در مقطع فعلی، در مناطق سه، هشت و ۱۳ واقع شده است. در منطقه یک به عنوان گران‌ترین منطقه تهران نیز محله‌هایی از قبیل قیطریه و چیذر از جمله مناطق پرترافیک کلنگی‌ها به شمار می‌آیند.

کد خبر : ۹۹۷۳۰
بازدید : ۴۵۱۵

بازه قیمت املاک کلنگی مناطق شهری تهران که در فاصله ۳۱ شهریور تا ۱۷ مهر فایل شده‌اند، بررسی شد. رصد بیش از ۱۰۰۰ فایل فروش املاک کلنگی واقع در مناطق مختلف تهران در یک موتور جست‌وجوی اینترنتی آگهی‌های ملکی نشان‌دهنده تفاوت نگاه مالکان بنا‌های بررسی شده با فروشندگان «آپارتمان» در اعلام قیمت پیشنهادی است.

بر این اساس به نظر می‌رسد بزرگ‌متراژ‌های سالخورده از اختلاف قیمت زیادی هنگام فایل شدن برخوردار هستند و در بررسی انجام شده، بیش از دوسوم صاحبان فایل‌های فروش رصد شده، قیمت‌هایی پیشنهاد داده‌اند که متناسب با میانگین قیمت کلنگی‌های همان منطقه نیست و اغلب بالاتر است.

واسطه‌های ملکی درباره علت افزایش قیمت آپارتمان‌های کلنگی این طور عنوان می‌کنند که، چون عرضه زمین در مقطع زمانی فعلی محدود است، قیمت‌ها در بازار زمین بالاست، اما سرمایه‌گذاران ملکی برای خرید در قیمت‌های بالا هنوز تردید دارند و، چون احتمال می‌دهند روند کاهش قیمت مسکن در ماه‌های آتی ادامه پیدا کند، فعلا تمایلی به خرید در قیمت‌های پیشنهادی بالا نشان نمی‌دهند.

به این ترتیب بده و بستانی بین سازنده‌ها و سرمایه‌گذاران ملکی با مالکان زمین دست‌کم درباره فایل‌هایی که قیمت پیشنهادی فروش آن‌ها اصطلاحا «تند» است، هنوز شکل نگرفته است.

نکته دیگری که در پیمایش انجام شده قابل توجه است، وجود فایل‌های فروش کلنگی «کوچک متراژ» در مناطق مرکزی شهر و به ندرت در مناطق شمالی است.

همچنین باتوجه به فایل‌های فروش بررسی شده، مشخص است که بیشترین تراکم این فایل‌ها دست‌کم در مقطع فعلی، در مناطق سه، هشت و ۱۳ واقع شده است. در منطقه یک به عنوان گران‌ترین منطقه تهران نیز محله‌هایی از قبیل قیطریه و چیذر از جمله مناطق پرترافیک کلنگی‌ها به شمار می‌آیند.

یک رویه همیشگی بازار مسکن در بازه سه ساله اخیر این بوده که وقتی بازار‌های مختلف از جمله بازار ارز و طلا، به دلیل تاثیرپذیری از ریسک‌های غیراقتصادی دچار نوسان قیمتی می‌شوند، فعالان بازار ملک را به اتخاذ استراتژی متناسب سوق می‌دهد. اما از آنجا که در حاضر قیمت در بازار زمین در «سقف» است، بعید به نظر می‌رسد با تغییرات جزئی در نرخ ارز، قیمت‌های پیشنهادی فروش در این بازار تغییر کند.

قیمت آپارتمان های کلنگی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید