خداحافظی با حریم خصوصی/ ۶ گوشی اندرویدی اطلاعات کابران را می‌فروشند

خداحافظی با حریم خصوصی/ ۶ گوشی اندرویدی اطلاعات کابران را می‌فروشند

داده‌های شما مهم و بسیار ارزشمند هستند، حتی اگر به آن‌ها فکر نمی‌کنید. همچنین اگر می‌دانستید کسی در حال تماشای شما است لحظات خصوصی شما، بی‌شک مفهوم متفاوت تری خواهد گرفت

کد خبر : ۹۹۷۵۳
بازدید : ۳۲۳۳۸

فرادید | حریم خصوصی اهمیت دارد، صرف نظر از اینکه فکر می‌کنید چیزی برای پنهان کردن ندارید. شرکت‌ها نباید بتوانند هر حرکتی را برای دستیابی به مزیت رقابتی دنبال کنند. یا حتی داده‌های خود را بفروشید، که به هر حال نباید به آن‌ها تعلق داشته باشد.

یک مطالعه جدید به رهبری دانشگاه ادینبورگ و کالج ترینیتی دوبلین نشان داد که شش تلفن محبوب اندرویدی بدون اطلاع کاربر مقدار زیادی داده جمع آوری و به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش فرادید؛ داده‌های شما مهم و بسیار ارزشمند هستند، حتی اگر به آن‌ها فکر نمی‌کنید. همچنین اگر می‌دانستید کسی در حال تماشای شما است لحظات خصوصی شما، بی‌شک مفهوم متفاوت تری خواهد گرفت.

دانشمندان انتظار داشتند که تولیدکنندگان اصلی تلفن برخی از ارتباطات خود را با توسعه دهندگان سیستم عامل (OS) تسهیل کنند، اما حجم انتقال داده‌ها بسیار بیشتر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت. نگرانی در مورد حریم خصوصی واقعی است.

خداحافظی با حریم خصوصی / ۶ گوشی اندرویدی اطلاعات کابران را می‌فروشند

دانشمندان سیستم عامل توسعه یافته توسط سامسونگ، شیائومی، هواوی Realme، LineageOS و e/OS را مورد بررسی قرار دادند. این تیم بررسی کرد که این دستگاه‌ها چه داده‌هایی را جمع آوری و منتقل می‌کنند.

آن‌ها مخصوصاً به موقعیت‌هایی علاقه داشتند که کاربر انتظار ردیابی را نداشت. در لحظاتی که تلفن به سختی محافظت شده است و بلااستفاده در گوشه‌ای قرار گرفته است. محققان دریافتند که همه دستگاه‌ها، به جز e/OS، لیستی از همه برنامه‌های نصب شده روی گوشی‌های خود را جمع آوری کرده و مقدار قابل توجهی اطلاعات را به توسعه دهنده سیستم عامل خود و حتی اشخاص ثالث منتقل می‌کنند.

برنامه‌ها نیمی از تلفن هستند و می‌توانند چیز‌های زیادی در مورد کاربر بگویند. برنامه‌های سلامت روان می‌توانند احساسات تبلیغ کنندگان را بگویند، برنامه‌های GPS می‌توانند به شرکت‌ها بگویند که کجا رفتید و از چه نوع وسیله نقلیه‌ای استفاده می‌کنید. همه این‌ها داده‌های بسیار حساسی هستند و با این حال سامسونگ، شیائومی، Realme و گوگل، شناسه‌های دستگاه با عمر طولانی و شناسه‌های تبلیغاتی قابل تنظیم مجدد توسط کاربر را جمع آوری می‌کنند. در بسیاری از موارد این نوع جمع آوری داده‌ها توسط شرکت‌ها با وعده ارائه عملکرد متناسب توجیه می‌شود، اما شما حتی نمی‌توانید انصراف دهید.
خداحافظی با حریم خصوصی / ۶ گوشی اندرویدی اطلاعات کابران را می‌فروشند

پروفسور داگ لیث، یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: «فکر می‌کنم ما جمع آوری گسترده و مداوم داده‌های تلفن‌های خود را کاملاً از دست داده ایم، که هیچ امتناعی برای آن‌ها وجود ندارد. ما بیش از حد بر کوکی‌های وب و برنامه‌های بد رفتار تمرکز کرده ایم. امیدوارم کار ما به عنوان زنگ خطری برای عموم، سیاستمداران و نهاد‌های نظارتی باشد. برای کنترل واقعی اطلاعات بر روی تلفن‌های همراه خود، لازم است فوراً اقدامات معنی داری انجام شود.»

شما احتمالاً به این فکر می‌کنید که آیا این کار اصلا قانونی است یا خیر؟! شما هیچ وقت نوشتن‌های روی کاغذ‌های تلفن خود یا دفترچه‌های راهنمای کوچک داخل جعبه‌های آن‌ها نخوانده اید، درست است؟ شرکت‌های تلفن همراه، بسیاری از این موارد را به صورت ریز و دور از دسترس در دفترچه‌های همراه نوشته‌اند تا وجهه‌ای قانونی به این نقض حریم‌های خصوصی بدهند و بگویند از پیش به شما اطلاع داده‌ایم.

شرکت‌های بزرگ فناوری خود را تحت پوشش قرار داده اند و در این دنیای دیوانه وار اساساً داده‌ها و اطلاعات تک تک کاربان، برای آن‌ها پول محسوب می‌شود. امیدوارم سیاست گذاران حداقل بتوانند آن را تغییر دهند.

منبع: Technology.org

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید