قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۶

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۶

امروز ۲۶ مهرماه قیمت بیت کوین با ۲.۳۹ درصد افزایش نرخ به ۶۲,۳۶۳ دلار معادل ۱,۶۸۸,۳۷۹,۳۸۳ تومان رسید.

کد خبر : ۹۹۷۵۹
بازدید : ۴۸۲۴

فرادید | بیت کوین بار دیگر در روز‌های اوج خود قرار گرفته است. قیمت بیت کوین امروز ۲۶ مهرماه با ثبت افزایش ۲.۳۹ درصد به ۶۲,۳۶۳ دلار معادل ۱,۶۸۸,۳۷۹,۳۸۳ تومان رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۱۷ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۴.۸۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۳۰.۳۵ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۴.۱۲ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸۵ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

چهار روز پیش قیمت بیت کوین به زیر ۵۴,۰۰۰ دلار سقوط کرده بود تا این که اخبار جدیدی در رابطه با تصویب طرح راه اندازی صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین در ایالات متحده از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور باعث افزایشی گسترده در قیمت آن شد.

به این ترتیب، قیمت BTC در ابتدا ۵۸,۰۰۰ دلار را دوباره تسخیر کرد و همچنان به صعود خود ادامه داد. این ارز در سطح روانی ۶۰ هزار دلار با چندین مقاومت روبرو شد، اما در نهایت توانست روز‌های جمعه و شنبه قاطعانه از آن هم عبور کند.

این افزایش قیمت تا تراز ۶۳,۰۰۰ دلار ادامه یافت که بالاترین قیمت آن از ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) بود. با روی کار آمدن خرس ها، این ارز افتی ۳۰۰۰ دلاری را تجربه کرد، ولی در حال حاضر، بالاتر از این سطح آرمانی قرار گرفته است.

گزارشات حاکی از آن است که قیمت بیت کوین با سایر کلاس‌های دارایی ارتباط چندانی ندارد. از ژانویه ۲۰۱۵ تا سپتامبر ۲۰۲۰، بیت کوین با سایر دارایی‌ها به طور میانگین در ۳۰ روز ۰.۱۱ همبستگی داشت. (عدد +۱ رابطه همبستگی کامل و _۱ همبستگی منفی را نشان می‌دهد)

عدم همبستگی بیت کوین با سایر دارایی‌ها، به این معنا نیست که در کوتاه مدت در کنار بقیه بازار حرکت نکند.

ویژگی نقدپذیری بیت کوین، پتانسیل سقوط آن را فراهم می‌کند. اما، بحران‌هایی مانند وضعیت اضطراری ملی، ورشکستگی غیرمنتظره یا اعلامیه‌ای از سیاست دولت می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیت کوین قبل از سایر دارایی‌ها شود، به ویژه اگر در ساعات غیررسمی رخ دهد.

برخی تحلیلگران معتقدند معامله‌گرانی که زمان اصلاح بیت‌کوین در ماه می‌صعود بازار را پیش‌بینی کرده بودند توانایی اثبات این صعود روی نمودار تکنیکالی را نداشتند. صرف نظر از اصلاح یا رنج زدن بازار که برای صعودی مهم است، بیت‌کوین در نهایت صعودی چشم‌گیری خواهد داشت.

آن‌ها می‌گویند بیت‌کوین در میان‌مدت هدف ۱۰۳ هزار دلار را مدنظر دارد. پایین‌ترین محدوده برای بیت‌کوین ۲۶ هزار دلار است، اما شک داریم بیت‌کوین به این محدوده بازگردد. ما در یک انباشت طولانی به سر می‌بریم.

قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید