همه چیز درباره وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی دهه شصتی‌ها

همه چیز درباره وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی دهه شصتی‌ها

تا اینجای کار مشخص است که زوج‌های دهه شصتی متقاضی وام ۱۰۰ میلیون تومانی، باید حتما ساکن روستا و مناطق عشایری باشند؛ بنابراین این تسهیلات شامل زوج‌های دهه شصتی ساکن شهر‌ها و شهرستان‌ها نخواهد شد. همچنین زوجین باید حتما متولد سال‌های ۶۰ تا ۶۹ باشند و در سال جاری ازدواج شان به ثبت رسیده باشد.

کد خبر : ۹۹۸۳۶
بازدید : ۶۵۹۷

فرادید | معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می‌گوید که طبق تفاهم نامه‌ای با معاونت توسعه روستایی قرار است که به جوانان دهه شصتی روستایی و عشایری وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی ارائه کنند. البته این وام به علاوه تسهیلات مصوب ۷۰ میلیون تومانی، به هر یک از زوجین پرداخت خواهد شد.

به گزارش فرادید؛ انسیه خزعلی گفته که اگر زوجین روستایی و عشایر متولد دهه ۶۰ باشند، تسهیلاتی به طور ویژه در اختیار آن‌ها قرار گیرد که این تسهیلات معطوف به استان خاصی نیست و شامل تمام روستاییان و عشایر می‌شود.

خزعلی به این نکته هم اشاره نکرده که این وام شامل هر یک از زوجین خواهد شد یا هر دو تنها می‌توانند ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. اما به نظر می‌رسد که این تسهیلات برای هر دو نفر در نظر گرفته شده باشد.

طبق گفته او، قرار است زوجین روستایی و عشایری در اولویت مسکن‌های ملی هم قرار بگیرند.

وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی دهه شصتی‌ها چه زمانی پرداخت می‌شود؟

طبق گزارش‌ها معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نگفته که این وام از چه زمانی به زوجین دهه شصتی روستایی و عشایری پرداخت می‌شود. از طرفی مجلسی‌ها هم از طرح مورد نظر ابراز بی اطلاعی کرده اند.

البته آن‌ها می‌گویند که با این طرح موافق اند و در صورت رسیدن طرح به مجلس رای خواهد گرفت.

با این وجود به نظر می‌رسد که وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی دهه شصتی‌ها به سال ۱۴۰۱ برسد، چرا که بعید است در بودجه امسال اعتباری برای آن در نظر گرفته شده باشد.

همه چیز درباره وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی دهه شصتی‌ها

متقاضیان باید چه شرایطی داشته باشند؟

تا اینجای کار مشخص است که زوج‌های دهه شصتی متقاضی وام ۱۰۰ میلیون تومانی، باید حتما ساکن روستا و مناطق عشایری باشند؛ بنابراین این تسهیلات شامل زوج‌های دهه شصتی ساکن شهر‌ها و شهرستان‌ها نخواهد شد.

همچنین زوجین باید حتما متولد سال‌های ۶۰ تا ۶۹ باشند و در سال جاری ازدواج شان به ثبت رسیده باشد.

با این وجود آن دسته از ساکنین مناطق روستایی که بین ۳۱ تا ۴۰ سال داشته باشند و زمان ازدواج شان از یک فروردین ۱۴۰۰ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ باشد، می‌توانند وام ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.

شرایط بازپرداخت تسهیلات چگونه است؟

هنوز معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری جزئیات دقیقی از زمان بازپرداخت وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی روستاییان و عشایر منتشر نکرده است. اما به نظر می‌رسد که بازپراخت این تسهیلات همچون دیگر وام‌های ازدواج ده ساله باشد.

علاوه بر این، کارمزد وام مذکور ۴ درصد خواهد بود و به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

با پیش فرض ۱۰ ساله بودن بازپرداخت این تسهیلات، متقاضیان باید ماهانه بین یک میلیون و ۱۲ تا یک میلیون و ۵۰ هزار تومان به بانک پرداخت کننده وام برگردانند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید