این سلبریتی‌هایی که می‌بینید فیلتر شده‌اند؛ واقعی نیستند!

این سلبریتی‌هایی که می‌بینید فیلتر شده‌اند؛ واقعی نیستند!

عکس‌هایی از خواننده آمریکایی، مدونا، با فیلتر‌های سنگین در صفحه اینستاگرام او گذاشته شده بود که هیچ شباهتی به تصاویری که حاضران در کنسرت از او ثبت کرده بودند، نداشت. اولی شامل تصاویری منطبق با ایده‌آل‌های منحرفی است که جامعه از آنچه که زیبا تلقی می‌شود، می‌شناسد؛ درحالیکه دومی تصاویر واقعی از این چهره ۶۳‌ساله را نمایش می‌دهند.

کد خبر : ۹۹۸۴۷
بازدید : ۸۱۹۶
فرادید | مدونا، خواننده معروفِ آمریکایی هفته گذشته در هارلِم در نیویورک اجرای بی‌نظیری داشت، اما قلب من با دیدن تصاویری که بعد از آن اجرا در اینستاگرامش منتشر کرد، به درد آمد.

به گزارش فرادید، عکس‌هایی از این خواننده با فیلتر‌های سنگین در صفحه اینستاگرام او گذاشته شده بود که هیچ شباهتی به تصاویری که حاضران در کنسرت از او ثبت کرده بودند، نداشت. اولی شامل تصاویری منطبق با ایده‌آل‌های منحرفی است که جامعه از آنچه که زیبا تلقی می‌شود، می‌شناسد؛ درحالیکه دومی تصاویر واقعی از این چهره ۶۳‌ساله را نمایش می‌دهند.
منافذ باز پوست او حذف شده‌اند، فرم صورت او تراشیده‌تر و باریک‌تر، و چشم‌ها و دندان‌هایش سفید شده‌اند. اینکه افرادی مانند مدونا که در سطح جامعه شناخته‌شده هستند، قربانی فشار‌های شدید جامعه می‌شوند تا در فضای آنلاین به شکل خاصی خود را نمایش دهند، واقعاً ناامید‌کننده است.
چهره‌های بی‌نقصِ اعتیادآور، زنانی که خودشان را فیلتر می‌کنند و نسلی که عکسِ واقعی ندارد

اگر فردی مانند مدونا که استعداد انجام فعالیتی هنری را دارد، تا این اندازه از پوست خودش ناراضی است که نمی‌تواند نسخه‌ای واقعی از خودش را به جهان عرضه کند، پس بقیه افراد جامعه چه امیدی باید داشته باشند؟
چهره‌های بی‌نقصِ اعتیادآور، زنانی که خودشان را فیلتر می‌کنند و نسلی که عکسِ واقعی ندارد
او از یک برنامه فیلترینگ استفاده می‌کند که از افراد عکس می‌گیرد و به طرزی جادویی ساختار چهره و اندام آن‌ها را تغییر می‌دهد و به اصطلاح بهتر می‌کند. این برنامه آنچه که نقص به نظر می‌رسد را رفع می‌کند و باعث می‌شود شما فکر کنید که فرد ساعت‌ها زیر دست یک آرایش‌گر بوده است.

صد‌ها نوع از این فیلتر‌ها موجود است که به خصوص زنان را تشویق می‌کند تا از آن‌ها در پلتفرم‌های آنلاین استفاده کنند. تا پیش از فوریه سال گذشته، حتی برند‌های فروش لوازم آرایشی نیز از این فیلتر‌ها روی تصاویرِ تبلیغاتی خود استفاده می‌کردند تا مخاطب فکر کند که شمایل فردی که در تصویر می‌بیند با استفاده از محصولات تبلیغ‌شده به آن شکل درآمده است.

من برای راه‌اندازی کارزاری با هدف متوقف کردنِ استفاده از فیلتر، ۶‌ماه زمان صرف کردم تا نهاد‌های مرتبط با تعیین استاندارد‌های تبلیغاتی را اقناع کنم که این روش تبلیغاتی اشتباه است.
این سلبریتی‌هایی که می‌بینند فیلتر شده‌اند؛ واقعی نیستند!
به عنوان یک آرایشگر باتجربه به خوبی می‌دانم که هیچ محصولِ آرایشی‌ای به قدر یک فیلتر نمی‌تواند شما را بی‌نقص جلوه دهد. با افتخار می‌گویم که تلاش‌هایم برای متوقف کردن استفاده از فیلتر برای تبلیغ محصولات آرایشی تا حد زیادی به بار نشسته است. اما استفاده از این فیلتر‌ها در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک هنوز زیاد است.

ما می‌بینیم که سلبریتی‌ها، اینفلوئنسر‌های رسانه‌های اجتماعی و ستاره‌های برنامه‌های تلویزیونیِ واقع‌نما از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند. اما علاوه‌بر آن‌ها زنانی در دهه‌های ۴۰، ۵۰ و بالاتر که یک نسخۀ جوان‌تر با پوستی صاف‌تر از خودشان را می‌پسندند نیز از این فیلتر‌ها برای نمایش خود استفاده می‌کنند.

این برنامه‌ها می‌توانند چشم‌های شما را درخشان کنند و باعث شوند که پوست شما تازه‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد. آن‌ها هر نوع منفذ و چروکی را از روی پوست حذف می‌کنند، استخوان‌های گونه را می‌تراشند و پوست را سفت‌تر می‌کنند و بعد قدری آرایش به چهره شما اضافه می‌کنند؛ کاری که حتی آرایش‌گری باتجربه مانند من هم نمی‌تواند انجام دهد.
این سلبریتی‌هایی که می‌بینند فیلتر شده‌اند؛ واقعی نیستند!
این چهره بی‌نقص، حتی اگر جعلی باشد، اعتیادآور است. تا چند سال قبل من هرگز عکس نمی‌گرفتم مگر اینکه عکس‌هایم از یک فیلتر عبور می‌کردند و من را باریک‌تر، زیباتر و درخشان‌تر می‌کردند. این وضعیت آنقدر پیش رفت که من دیگر اعتماد‌به‌نفس نداشتم تا تصویر واقعی‌ام را در فضای آنلاین به اشتراک بگذارم.

من ۲ سال پیش متوجه شدم که بین سنین ۲۲ تا ۲۷ سالگی هیچ تصویرِ بدونِ ویرایشی که خودِ واقعی‌ام را نشان دهد، از من ثبت نشده است و این مسئله شوک بزرگی به من وارد کرد.
چهره‌های بی‌نقصِ اعتیادآور، زنانی که خودشان را فیلتر می‌کنند و نسلی که عکسِ واقعی ندارد
احساس کردم که بخشی از گذشته‌ام ازدست‌رفته است؛ فکر کردم که ۵‌سال از سفرم در این زندگی را پاک کردم، چون نمی‌خواستم که شبیه خودِ واقعی‌ام باشم؛ و من فقط یک نفر از نسل زنانی هستم که مطمئنم یک روز به چنین فهمِ دردآوری خواهند رسید.
چطور کار به این جا رسید؟ همه چیز خیلی معصومانه و بی‌ضرر و با فیلتر‌های اسنپ‌چت شروع شد که یک جفت گوش خرگوشی را به تصویرتان اضافه می‌کردند یا شما را شبیه یک سگِ کوچولویِ سخن‌گو می‌کردند.
چهره‌های بی‌نقصِ اعتیادآور، زنانی که خودشان را فیلتر می‌کنند و نسلی که عکسِ واقعی ندارد
به تدریج فیلتر‌های دیگری افزوده شدند که چشم‌های‌تان را درخشان‌تر می‌کردند، پوست صورت‌تان را از هر نقصی پاک می‌کردند و آن را باریک‌تر می‌کردند. من هم نتوانستم در مقابل آن‌ها مقاومت کنم. من از بچگی اعتمادبه‌نفسم پایین بود. هیکلم از دوستانم بزرگتر بود و بدم می‌آمد که با آن‌ها تفاوت دارم. ناگهان فیلتر‌ها زمین بازی را تغییر دادند و من دیگر نتوانستم بدونِ آن‌ها حتی یک عکس بگیرم.

منبع: دیلی‌میل
نویسنده: ساشا پالاری
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید