حمله قلبی مهران غفوریان به کاهش وزن او مربوط است یا واکسن؟!

حمله قلبی مهران غفوریان به کاهش وزن او مربوط است یا واکسن؟!

مهران غفوریان دو روزی است که بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان بستری است. این حمله ناگهانی و جراحی عمل قلب باز او باعث شده تا برخی تزریق واکسن کرونا و لاغری شدید غفوریان را علتی بر رخ دادن این اتفاق‌ها بدانند.

کد خبر : ۹۹۸۸۵
بازدید : ۷۳۰۴
فرادید | مهران غفوریان روز دوشنبه ۲۶ مهرماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان جماران بستری شد و روز بعدش تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. این اتفاق ناگهانی و بلافاصله روانه شدن به اتاق عمل سبب ایجاد شائبه‌هایی درباره علت حمله قلبی این بازیگر شده است.

به گزارش فرادید؛ عده‌ای از رسانه‌ها و کاربران علت سکته قلبی غفوریان را تزریق دز‌های واکسن کرونا دانسته اند. در مقابل، اما عده‌ای دیگر کاهش وزن شدید که با رژیم‌های سنگین غذایی طی سال گذشته انجام داده بود را علت حمله قلبی مهران غفوریان می‌دانند.

این گمانه زنی‌ها درست از لحظه‌ای که خبر بستری شدن غفوریان توسط همسرش منتشر شد، آغاز شد. او با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرامش از مردم خواسته بود تا برای سلامتی این بازیگر دعا کنند.

حمله قلبی مهران غفوریان به کاهش وزن او مربوط است یا واکسن؟
واکسن یا لاغری نقش در بیماری مهران غفوریان داشتند؟

در رابطه با حمله قلبی ناگهانی مهران غفوریان عده‌ی زیادی تزریق واکسن کرونا را مقصر دانسته و معتقدند که عوارض واکسن و یا تاثیر نداشتن آن مقصر این اتفاق است.

این درحالی است که پزشکان او درباره دلایل سکته قلبی غفوریان معتقدند که این عارضه هیچ ارتباطی با کرونا و واکسیناسیون نداشته است. آن‌ها گفته‌اند که آقای غفوریان شاید یک زندگی کاری پر استرس را داشته باشد.

همچنین رئیس بیمارستان جماران گفته است که تعداد بیماران سکته و ایست قلبی در دوران پاندمی کرونا تغییری نداشته و تعداد این بیماران افزایش نیافته است و سکته‌های قلبی و مغزی نه تنها بیشتر نشده بلکه کمتر شده است.

حالا تنها دلیلی که باقی مانده، لاغری شدید مهران غفوریان است که عده‌ای از کاربران در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر که مدعی شده اند پزشک هستند، جراحی‌های دستگاه گوارش را به جهت لاغری انجام می‌گیرد را علت عارضه قلبی دانسته و گفته اند که این جراحی می‌تواند باعث ایجاد آریتمی قلبی شود.

این درحال است که مهران غفوریان بار‌ها هرگونه عمل جراحی بای‌پس، اسلیو و یا هر عمل جراحی که به جهت لاغری انجام داده باشد را رد کرده است.

البته برخی متخصصان می‌گویند که حتی اگر عمل جراحی هم برای لاغری انجام داده باشد هم هیچ ارتباطی بین آن با حمله قلبی وجود ندارد.

دکتر سعید مرادی، فوق تخصص قلب و عروق در این رابطه به رسانه‌ها گفته است که تا به حال چنین چیزی گزارش نشده است. تا الان چند مقاله معتبر علمی به دستم رسیده که می‌گوید این جراحی‌ها در نهایت با کاهش وزن افراد به بهبود عملکرد قلبشان کمک می‌کند.

او درمورد غفوریان هم گفته که با توجه به اینکه ایشان سابقه اضافه وزن زیاد داشته اند، ممکن است زمینه این عوارض و گرفتگی عروق از قبل در ایشان بوده باشد. البته عوامل ژنتیکی و سایر عوامل را هم نمی‌شود نادیده گرفت، اما من فکر میکنم کمترین ارتباط بین جراحی الغری ایشان و سکته قلبی وجود داشته باشد.

مرادی درباره اینکه سنجیدن سلامت قلب پیش از عمل جراحی اسلیو چقدر موثر است، گفته که بسیاری از عارضه‌های قلبی با سنجش‌های عمومی مشخص نمی‌شوند. ضمن اینکه وجود یک لخته خون در جایی از بدن که ممکن است بعدا به قلب یا رگ‌های منتهی به قلب برسد چیزی نیست که با آزمایش‌های عمومی پیش از جراحی مشخص شود.

حمله قلبی مهران غفوریان به کاهش وزن او مربوط است یا واکسن؟
داستان حمله قلبی و آخرین وضعیت مهران غفوریان

ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه بود که غفوریان درحالی که به بازی در سریال نیسان آبی می‌پرداخت، دچار عارضه قلبی شد و بلافاصله با آمبولانس راهی بیمارستان شد.

پس از رسیدن به ورودی بیمارستان جماران، او دچار ایست قلبی شد که با احیای به موقع پزشکان دوباره به زندگی بازگشت.

سپس همان روز ویدئویی از مهران غفوریان توسط یکی از بازیگران در اینستاگرام منتشر شد. غفوریان درحالی که داشت شام می‌خورد رو به دوربین گفت که «داشتیم میومدیم که یه سکته‌ای هم کردیم. خالصه دعا کنید، شما خانواده من هستید.»

پس از آن هم همسرش از عمل جراحی او خبر داد و از مردم خواست تا برایش دعا کنند.

سپس روز گذشته بعداز آن که جراحی انجام شد، مهدی غفوریان، برادر این بازیگر، به رسانه‌ها گفت که حال عمومی او خوب است و عمل هم به خوبی پیش رفته، اما خطر تا آخر امشب برطرف نمی‌شود.
مهدی از مردم خواست تا به دعا ادامه دهند.

پس از او هم احسان ظلی‌پور، تهیه‌کننده سریال «نیسان آبی» درباره نتیجه عمل جراحی گفته بود که پزشکان چهار رگ را عوض کردند که خدا را شکر عمل موفقیت‌آمیزی هم بود. امروز او از بخش مراقبت‌های ویژه بیرون می‌آید و به بخش عمومی منتقل می‌شود که احتمالاً چند روزی باید در بیمارستان بستری باشد.

همزمان منوچهر هادی، کارگردان این سریال هم گفت که پزشکان از عمل جراحی انجام شده رضایت کامل داشتند؛ ان شاء الله خیلی زود بهبودی کامل حاصل شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید