معمای اعدام آرمان عبدالعالی

معمای اعدام آرمان عبدالعالی

صبح چهارشنبه آرمان برای سومین بار پای چوبه دار رفت، اما خبر رسید که این بار هم اجرای جکم متوقف شده است. برخی حقوق دانان و رسانه‌ها معتقدند که نامه نگاری وکلای آرمان علت توقف اجرای حکم اعدام در طول یک هفته اخیر بوده است. نامه‌ای که مدعی است غزاله شکور هنوز زنده است و مرگ او هنوز به قطعیت نرسیده است.

کد خبر : ۹۹۸۸۶
بازدید : ۱۳۰۵۲

فرادید | آرمان عبدالعالی که به اتهام قتل غزاله شکور به اعدام محکوم شده، برای سومین بار در یک هفته اخیر به قرنطینه فرستاده شد. اما این بار هم حکم او اجرا نشد. وکیل آرمان می‌گوید که هنوز علت عدم اجرای حکم به آن‌ها اعلام نشده است.

به گزارش فرادید؛ تقریباً هشت سال از پرونده غزاله و آرمان می‌گذرد. پرونده‌ای که در طول یک دهه اخیر همچنان که مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده، همزمان موضوع جنجالی عموم و رسانه‌های ایران بوده است. اما قوه قضائیه در آخرین تصمیم گیری، حکم اعدام آرمان را صادر کرد و به این نتیجه رسید که آرمان عبدالعالی، غزاله شکور را به قتل رسانده است.

در نهایت نیز وکلا و خانواده آرمان هفته گذشته اعلام کردند که پسرشان برای اجرای حکم به قرنطینه زندان رجایی شهر فرستاده شده است.

اما چند ساعت پیش از اجرای حکم، اعلام شد که اعدام متوقف شده است. پس از آن نیز دو بار آرمان به قرنطینه رفت تا صبح پای چوبه دار برود. اما این حکم اجرا نشد.

معمای اعدام آرمان عبدالعالی
نامه نگاری وکلای آرمان؛ غزاله زنده است!

صبح چهارشنبه آرمان برای سومین بار پای چوبه دار رفت، اما خبر رسید که این بار هم اجرای جکم متوقف شده است. برخی حقوق دانان و رسانه‌ها معتقدند که نامه نگاری وکلای آرمان علت توقف اجرای حکم اعدام در طول یک هفته اخیر بوده است.

اشاره حقوق دانان و رسانه‌ها به نامه‌ای است که بابک پاک‌نیا، وکیل آرمان ابتدای هفته منتشر کرده بود. نامه‌ای که مدعی است غزاله شکور هنوز زنده است و مرگ او هنوز به قطعیت نرسیده است.

وکلای آرمان مدعی اند که اخیراً تعدادی از شهروندان زاهدانی، غزاله شکور را در این منطقه دیده اند و کتباً در این رابطه شهادت داده اند. آن‌ها در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، خواستار توقف اجرای حکم و تعیین تکلیف وضعیت زنده بودن غزاله شکور شده اند.


معمای اعدام آرمان عبدالعالی نامه وکلای آرمان به رئیس قوه قضائیه

البته عبدالصمد خرمشاهی، دیگر وکیل آرمان معتقد است که عدم اجرای حکم اعدام در سومین مرتبه، ارتباطی به نامه نگاری‌ها و پیگیری آن‌ها ندارد.

او گفته که ظاهراً این تعویق اجرای حکم اختصاص به آرمان نداشته است و حالت عمومی داشته و چند نفری که باید حکم اعدام برایشان اجرا می‌شد، اجرای حکم‌شان به تعویق افتاده است یعنی اختصاصی در مورد موکل نبوده است.

با این حال برخی وکلای دادگستری نیز در شبکه‌های اجتماعی به پایان پرونده آرمان و غزاله پرداخته اند. آن‌ها معتقدند که قوه قضائیه بار دیگر به ماجرای زنده بودن غزاله نخواهد پرداخت و اگر خانواده مقتول رضایت ندهند، آرمان در نهایت اعدام خواهد شد.

احتمال زنده بودن غزاله به آرمان کمک می‌کند؟

این نخستین بار نیست که موضوع زنده بودن غزاله شکور مطرح می‌شود. پیش از این و در سال ۹۸ نیز وکلای آرمان با ارائه مدارکی مدعی شدند که غزاله زنده است.

استناد وکلای آرمان به برگه‌ای از دانشگاه بود که صرف نظر از صحت آن نشان می‌داد که مقتول مرخصی تحصیلی گرفته است.

اما پس از فراز و نشیب بسیار در نهایت قوه قضائیه ادعای وکلای آرمان را رد کرد.

حالا هم وکلای آرمان عبدالعالی با طرح ادعای حضور غزاله در سیستان و بلوچستان قصد دارند، مسئله زنده بودن او را بار دیگر مطرح کنند. اما به نظر می‌رسد که قوه قضائیه قصدی برای بررسی مجدد این ادعا ندارد.

۰
نظرات بینندگان
  • حمید ارسالی در

    کسانی که به توانمندی پول باور ندارند ، داستان اعدام این قاتل نمونه خوبی است تا دریابند پول چه کار می تونه بکنه . البته در اینجا پول بابای این آقا منظورمون هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید