الک بالدوین؛ بازیگر هالیوود وقتی ناخواسته قاتل شد

الک بالدوین؛ بازیگر هالیوود وقتی ناخواسته قاتل شد

الک بالدوین، هنرپیشه مطرح هالیوود هنگام بازی در فیلم وسترن «Rust» با شلیک تفنگ نمایشی، باعث مرگ مدیر فیلمبرداری و مجروح شدن کارگردان پروژه شد.

کد خبر : ۹۹۹۷۳
بازدید : ۵۸۴۳
فرادید | در پی شلیک الک بالدوین در فیلم وسترن «Rust» که برای قرن نوزدهم ساخته میشد، هالینا هاچینز ۴۲ ساله، هنگام کار بر روی مجموعه به عنوان مدیر فیلمبرداری کشته شد. او با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شد، اما بر اثر جراحات وارده جان باخت.

به گزارش فرادید؛ این حادثه مرگبار که در روز پنجشنبه ۲۹ مهر (۲۱ اکتبر) در صحنه فیلمبرداری در حومه سانتافه در ایالت نیومکزیکوی آمریکا اتفاق افتاده، علاوه بر کشته شدن فیلمبردار، زخمی شدن کارگردان فیلم را هم به دنبال داشته است.

اما جویل سوزا، کارگردان ۴۸ ساله این فیلم وسترن که پس از رخ دادن این اتفاق به یک مرکز درمانی منتقل شد و تحت درمان قرار داشت، مرخص شده است.

بااین حال بالدوین به پلیس گفته است در مورد آنچه «حادثه غم انگیز» توصیف کرده همکاری کامل خواهد داشت.

همچنین براساس اعلام کلانتری سانتافه، بالدوین مورد بازجویی قرار گرفته و آزاد شده و هیچ بازداشت یا اتهامی در این زمینه ارائه نشده است. بازجویی از شاهدان توسط کارآگاهان، اما همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر اسناد دادگاه این کشور نشان می‌دهد سلاحی که بالدوین شلیک کرد، توسط دستیار کارگردان به او داده شده بود و به او گفته شده بود که خطری ندارد و ایمن است.

همچنین یک نفر از طرف تیم سازنده‌ی فیلم گفته که این حادثه با شلیک نادرست اسلحه رخ داده و تحقیقات در مورد آن ادامه دارد.

بااین وجود نام دستیار کارگردانی که این تفنگ را به آلک بالدوین داده اعلام نشده و گفته شده او نمی‌دانسته که این تفنگ نمایشی، حاوی مهمات بوده و تصور کرده امکان انفجار گلوله وجود ندارد.

تولید این پروژه سینمایی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

ویدیو| آخرین سلفی هالینا هاچینز سر فیلمبرداری

واکنش الک بالدوین به فاجعه رخ داده

الک بالدوین بازیگر آمریکایی، در واکنش به ماجرای کشته شدن «هالینا هاچینز» در صحنه ساخت فیلم در صفحه توئیتر خود نوشته است: «هیچ واژه‌ای برای رساندن شوک و اندوهم در مورد حادثه غم انگیزی که جان «هالینا هاچینز»، همسر، مادر و همکار تحسین شده همه ما را گرفت، وجود ندارد.»

او در ادامه نوشته که به طور کامل با تحقیقات پلیس برای بررسی نحوه وقوع این فاجعه همکاری می‌کند و با همسر او در تماس است و از او و خانواده اش حمایت میکند.

بالدوین نوشت: «قلب من برای همسر، فرزند و همه کسانی که هالینا را می‌شناختند و دوست داشتند، شکسته است».

تصاویر این بازیگر آمریکایی که بعداز حادثه با چهره‌ای پریشان، و چشمان اشک‌بار خارج از کلانتری سانتافه ایستاده بود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خبری داشته است.

پلیس نیومکزیکو از همکاری داوطلبانه بالدوین در تحیقات خبر داده و گفته است: «بازیگر نامزد اسکار خودخواسته به اداره پلیس مراجعه کرده است تا درباره شلیک خود که منجر به فاجعه شده، به ماموران توضیح دهد».

تکرار فاجعه مرگبار

بااینکه ماجرای شلیک و کشته شدن ناخواسته بازیگر در سر صحنه فیلمبرداری امری نادر است، اما بااین حال این اولین باری نیست که این اتفاق می‌افتد.

در سال ۱۹۹۳ هم براندون لی، فرزند بروس لی در سن۲۸ سالگی و سر صحنه فیلمبرداری فیلم «کلاغ» توسط یک گلوله مشقی از یک تفنگ نمایشی کشته شد.

در آن لحظه عوامل صحنه متوجه مرگ براندون لی نشدند و دوربین‌ها به ضبط فیلم ادامه دادند. اما زمانی که فیلمبرداری صحنه به پایان رسید و لی از جایش بلند نشد، عوامل متوجه فاجعه مرگبار شدند.

علاوه بر این اتفاق، در سال ۱۹۸۴ هم جان اریک هگزام هنرپیشه آمریکایی با شلیک فشنگ مشقی کشته شد.

بااین تفاوت که خودش مرگش را رقم زد. گفته شده که بخاطر اینکه فیلمبرداری دیر شروع شده جان اریک حوصله اش سر می‌رود و شروع به راه رفتن و شوخی با اطرافیانش می‌کند.

او تفنگ را با فشنگ مشقی پر می‌کند و تفنگ را بر سرش می‌گذارد و شلیک می‌کند.

اما فشنگ باعث کشته شدن او نشده بود، بلکه فشار انفجار به اندازه کافی قوی بوده که جمجمه‌اش را می‌شکند. سپس ساعاتی بعد در بیمارستان درگذشت.

بازیگر مشهور هالیوود چگونه قاتل شد
فرق تفنگ صحنه با تفنگ واقعی

تفنگ‌هایی که در صحنه‌های شلیک فیلمبرداری استفاده می‌شود، با فشنگ خالی از گلوله یا پوکه خالی که درواقع فشنگ مشقی هستند، پر می‌شود تا شلیک واقعی را تداعی کند.

گلوله‌های جدید از یک فشنگ فلزی تشکیل شده اند که دور ماده انفجاری یا باروت را می‌گیرند.

درواقع هنگامی که تفنگ شلیک می‌شود، ماشه باروت منفجر می‌شود و گلوله‌ای که سر فشنگ است به سمت هدف حرکت می‌کند.

اما در فشنگ‌های صحنه فیلمبرداری به جای فلز برای گلوله سر فشنگ که کشنده است، معمولا از مواد دیگر مانند کتان یا کاغذ برای سر فشنگ استفاده می‌شود.

البته تفنگ‌های صحنه بااینکه گاهی شبیه تفنگ‌های اسباب بازی عمل می‌کنند، اما گاهی هم تفنگ‌های واقعی خالی از گلوله هستند.

بااین حال ترکیب این نوع تفنگ‌ها با هم به واقعی بودن نمایش کمک می‌کند. یعنی زمانی که گلوله غیرواقعی با تفنگ نمایشی شلیک می‌شود، صدای بلند شنیده می‌شود و دست با یک ضربه ناگهانی به عقب تکان می‌خورد و نور فلاش‌مانندی دیده می‌شود. نوری که به طور واضح از انفجار باروت داخل تفنگ ایجاد می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید