جنجال ادامه‌دار بر سر استخدام فرزند نماینده گرگان در وزارت نفت!

جنجال ادامه‌دار بر سر استخدام فرزند نماینده گرگان در وزارت نفت!

دو روز از انتشار نامه استخدام فرزند رمضانعلی سنگدوینی، نماینده گرگان می‌گذرد، اما واکنش‌ها به این موضوع همچنان ادامه دارد. در این میان خبرگزاری فارس و بخشی از کاربران و فعالان رسانه‌ای وزارت نفت را متهم کرده اند که به نماینده گرگان رانت داده است.

کد خبر : ۹۹۹۷۶
بازدید : ۵۵۰۳

فرادید | انتشار نامه محرمانه‌ای درباره استخدام فرزند یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در وزارت نفت جنجال آفرین شده است. براساس این نامه، وزیر نفت دستور استخدام نفیسه سنگدوینی، فرزند رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان را صادر کرده است. هرچند وزارت نفت معتقد است که فرزند نماینده مجلس یازدهم طبق ضوابط استخدام شده است.

به گزارش فرادید؛ روز‌های گذشته بود که خبرگزاری فارس با انتشار اسنادی خبر داد که معاونت توسعه منابع انسانی وزارت نفت، فرزند نماینده گرگان را در قالب قرارداد مدت معین به عنوان مسئول دبیرخانه و با دستور مستقیم جواد اوجی استخدام کرده است.
جنجال ادامه دار بر سر استخدام فرزند نماینده گرگان در وزارت نفت!
اما بلافاصله رمضانعلی سنگدوینی، نماینده گرگان در گفتگو با رسانه‌ها به این موضوع واکنش نشان داد.

سنگدوینی می‌گوید که در این قضیه هیچ‌گونه دخالتی نداشته و توصیه نامه‌ای هم مبنی بر معرفی فرزنداش به وزیر نفت ارسال نکرده است.

او معتقد است که در این مورد باید وزارت نفت و روابط عمومی این وزارتخانه پاسخگو باشند.

انتشار اسناد دیگر و ادامه جنجال!

پس از نماینده گرگان، وزارت نفت نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نامه حوزه منابع انسانی این وزارتخانه نامناسب بازنشر شده است. وزارت نفت در این اطلاعیه گفته که استخدام‌های اخیر در قالب قرارداد مدت معین براساس بر اساس مصوبه ۱۶۶۲ انجام شده و مطابق با قانون است.

اشاره وزارت نفت به طرح جذب در قالب جذب نوین است که در دولت دوازدهم پیگیری می‌شد. براساس این طرح، ۸ هزار و ۸۰۰ نفر در آزمون شرکت کردند و قرار بر این شد که از این افراد ۴۵۰ نفر به استخدام وزارت نفت درآیند.

البته پس از برگزاری آزمون، وزارت نفت دستوالعمل جذب نوین را لغو کرد. اما با توجه به لغو دستورعمل نظام جذب نوین، تصمیم وزارت نفت بر این شد که قبول‌شدگان بر اساس مصوبه ۱۶۶۲ درقالب مدت معین به‌کارگیری شوند.

اما پس از این اطلاعیه، خبرگزاری فارس اسناد دیگری منتشر کرد و مدعی شد که نفیسه سنگدوینی، فرزند رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان در این آزمون قبول نشده است. اما با این وجود وزیر نفت دستور جذب او را صادر کرده است.

جنجال ادامه دار بر سر استخدام فرزند نماینده گرگان در وزارت نفت! بررسی این سند نشان می‌دهد که نفیسه سنگدوینی در مهارت‌های زبان انگلیسی، کامپیوتر رد و در بخش توانمندی‌های شناختی و سلامت روان قبول شده است. البته نتیجه نهایی هم بر عدم پذیرش او دلالت دارد.

طبق اسناد خبرگزاری فارس، نفیسه سنگدوینی دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه آزاد ساری است. او با معدل ۱۴.۶۷ از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است.

واکنش‌ها به استخدام فرزند نماینده گرگان در وزارت نفت

در حالی که دو روز از انتشار نامه استخدام فرزند رمضانعلی سنگدوینی، نماینده گرگان می‌گذرد، اما واکنش‌ها به این موضوع همچنان ادامه دارد. در این میان خبرگزاری فارس و بخشی از کاربران و فعالان رسانه‌ای وزارت نفت را متهم کرده اند که به نماینده گرگان رانت داده است. آن‌ها همچنین از نهاد‌های نظارتی خواسته اند تا با مسئولان مربوطه در وزارت نفت برخورد کنند.

گروه دیگری از منتقدان، با قیاس استخدام فرزند نماینده گرگان با خودسوزی فرزند یکی از شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد به دلیل بیکاری، معتقدند که بی عدالتی در دولت سیزدهم رخ داده است.

دسته دیگری از کاربران و فعالان رسانه ای، توییت رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در زمان بررسی صلاحیت وزیر نفت را بازنشر داده اند. توییتی که در آن زمان وعده داده بود با انتخاب اوجی به‌عنوان وزیر نفت، وضعیت نیروی انسانی این وزارتخانه متحول خواهد شد.

این دسته مدعی اند که نماینده گرگان در آن زمان، برای گرفتن امتیاز از اوجی، وزیر نفت را در خلال رای اعتماد حمایت کرده است.

در این میان برخی از رسانه‌ها هم می‌گویند که نماینده گرگان گرچه منکر درخواست اش برای استخدام فرزنداش شده، اما اسناد منتشر شده خلاف این را نشان می‌دهند.

روزنامه شرق در این رابطه با انتشار گزارشی، مدعی شده که نماینده گرگان همزمان با این جنجال، نامه‌ای دیگر به وزارت نفت ارسال کرده و خواستار استخدام فرد دیگری شده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید