هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۳

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۳

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی ایران، امروز ۳ آبان ماه در ارتفاعات شمال کشور بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۰۰۰۲
بازدید : ۵۰۳۲

فرادید | با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۳ آبان با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

فردا گستره بارش کل سواحل دریای خزر، شمال غرب و خراسان شمالی را فرا می‌گیرد و بارش در استان‌های گیلان، مازندران و شمال اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، همچنین در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران و شمال کردستان افزایش ابر، رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد انتظار می‌رود.

بارش‌ها تا چهارشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران ادامه می‌یابد و شدت بارش در استان گیلان خواهد بود و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب، ارتفاعات جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر رشد ابر و بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی دو روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان افزایش ابر، وزش باد، گاهی رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست. همچنین دریای خزر طی فردا و چهارشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

آسمان تهران فردا قسمتی ابری، همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دما ۳۳ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است همچنین طی این مدت پیش‌بینی می‌شود دمای هوای شهرکرد به منفی۳ و منفی۲ و دمای هوای همدان به نیز به صفر و منفی یک درجه سانتیگراد برسد.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید