اینفوگرافی/ راههای مدیریت زمان برای مطالعه و درس خواندن
زندگی هر کسی جنبههای مختلفی نظیری کار، خانواده زندگی شخصی و تحصیل دارد که باید میانشان موازنه ایجاد کند. برای آنکه از مطالعات و درس خواندن خود بهره ببرید، باید حس کنید که ابزاری برای کنترل زمان مطالعۀتان دارید.
فرادید | اینکه یاد بگیرید چگونه وقت خود را به صورت موثر مدیریت کنید، یک مهارت مهم زندگی است.
به گزارش فرادید، در اینجا به تکنینکهای مدیریت زمانی میپردازم که به طور اخص در مورد مطالعات خود میتوانید به کار ببرید.
زندگی هر کسی جنبههای مختلفی نظیری کار، خانواده زندگی شخصی و تحصیل دارد که باید میانشان موازنه ایجاد کند. برای آنکه از مطالعات و درس خواندن خود بهره ببرید، باید حس کنید که ابزاری برای کنترل زمان مطالعۀتان دارید.
در دست گرفتن اختیار زمان نیازمند قدری فکر و برنامهریزی است.
مدیریت زمان ناکارآمد یعنی کار کمتری را به انجام میرسانید.
این موضوع به نوبۀ خود، منجر به استرس و اضطراب میشود که از مشکلات زندگی پرمشغله هستند. با توسعۀ مهارتهای مدیریت زمان در خود، میتوانید بسیاری از عوامل محرک استرس منفی را کاهش دهید و به سمت یک توازن مثبت و سالم میان کار و زندگی حرکت کنید.
مدیریت کارآمد زمان شما را قادر میسازد تا به صورت سیستماتیک به مطالعاتتان برسید؛ با تقسیم وظایف بزرگ به وظایف کوچکتر که دستیابی به آنها آسانتر است.
این امر به نوبۀ خود، این احساس را در شما ایجاد میکند که با پیشرویتان، دستاورد بیشتری داشتهاید و میتوانید در فهرست کارهایی که نیاز به انجام دارند، مواردی را تیک بزنید. تقویت حس دستاورد داشتن، اعتماد به نفس شما را تقویت کرده و شما را قادر میسازد تا مهارتهای مطالعۀ خود را بیشتر توسعه دهید.
با این حال، درک این نکته که مدیریت زمان در مطالعه تنها محدود به کمیت زمان مطالعۀ شما، یعنی زمان تکمیل وظایف، نمیشود، مهم است. مدیریت زمان مطالعه به صورت موثر همچنین شامل نظارت به سطح انرژی شخصیتان و حس فعلیتان در رابطه با مطالعه و درس خواندن است. چنین کاری به شما کمک میکند که در رابطه با مطالعۀتان باانگیزه و متعهد بمانید.
به عبارت دیگر، مدیریت زمان مطالعه، یعنی آگاهی به محدودیتهای شخصی خودتان و دانستن این موضوع که چه زمانی کار کنید و چه زمانی توقف. این امر همانقدر که به کمیت زمان مورد نیاز به مطالعه برمیگردد، به کیفیت آن نیز مربوط است.