ام وی ام X۲۲ جدید وارد بازار ایران شد

ام وی ام X۲۲ جدید وارد بازار ایران شد

شرکت مدیران خودرو توانست بیش از ۵۰ هزار دستگاه از این خودرو را در بازار ایران فروخته و به نوعی ایکس ۲۲ توانسته است لقب پر فروش‌ترین کراس اوور این مجموعه در ایران نام بگیرید.

کد خبر : ۱۰۰۱۳۶
بازدید : ۹۵۰۳

"ام وی ام ایکس ۲۲ پرو" که کراس اوور پر فروش مدیران خودرو است بناست تا در آینده نزدیک با ظاهر جدید توسط این شرکت مونتاژ و روانه بازار شود که در همین راستا در مراسمی در پیست آزادی این خودرو از سوی خبرنگاران مورد بررسی قرار گرفت.

سال از عرضه اولیه ایکس ۲۲ به بازار ایران گذشته و در طول این مدت شرکت مدیران خودرو توانست بیش از ۵۰ هزار دستگاه از این خودرو را در بازار ایران فروخته و به نوعی ایکس ۲۲ توانسته است لقب پر فروش‌ترین کراس اوور این مجموعه در ایران نام بگیرید.!

همین فروش خوب باعث شد تا این شرکت به فکر ارائه نوع جدید یا فیس لیفت آن باشد و لذا فرصتی فراهم شد تا مدل جدید و فیس لیفت آن را قبل از عرضه رسمی به بازار د رپیست آزادی مورد بررسی قرار دهیم.

تغییرات نسخه جدید

بیشترین تغییر ایکس ۲۲ پرو مربوط به نمای جلوی خودرو است، چراغ‌های نازک، سپر و جلو پنجره سبک جدید طراحی این برند که در سایر محصولات جدید آن به چشم می‌خورد را در این خودرو نیز می‌توان یافت. به طور کلی سپر، جلوپنجره، کاپوت و مه شکن‌های نصب شده داخل سپر تغییر کرده اند که این امر باعث شده تا چهره ایکس ۲۲ پرو به مراتب زیباتر شود.

از دیگر تغییرات نمای بیرونی خودرو می‌توان به چراغ‌های جلو پرنور LED آن اشاره کرد که ۲.۷ برابر قوی‌تر از چراغ‌های هالوژنی است. جلوپنجره جدید محصولات چری موسوم به طرح کهکشانی در نمای جلو ام وی ام X۲۲ اضافه شده که این امر ظاهر این خودرو را به محصولات گران‌تر این برند شبیه کرده است.

نمای داخلی

علاوه بر تغییر در نمای جلو خودرو در نمای داخلی نیز شاهد تحولات زیادی نسبت به نسخه پیشین هستیم جایگزینی فرمان D کات، بزرگ‌تر شدن نمایشگر داخل کابین به ۹ اینچ، تغییر در چیدمان دکمه‌های کنترلی و تغییر شکل دریچه‌های سیستم تهویه باعث زیباتر شدن کابین داخلی خودرو شده است.

بسیاری از کلید‌های فیزیکی حذف شده و به نوع لمسی تغییر کرده اندکه همین نکته باعث شده تا داخل کابین مدرن‌تر به نطر بیاید.

نمای عقب

کمترین میزان تغییرات در ایکس ۲۲ پرو مربوط به نمای عقب آن است به غیر از افزوده شدن دو خروجی اگزوز که تنها جنبه زیبایی داشته و انتقال چراغ مه شکن به زیر سپر عقب، تفاوت دیگری میان ام وی ام X۲۲ پرو و نسخه قبلی آن نمی‌بینید.

تغییر کامل موتور خودرو

تغییر بزرگ ام وی ام X۲۲ پرو نسبت به نسخه پیشین تغییر موتور خودرو است، موتور یک لیتری توربوشارژ سه سیلندر جایگزین موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی قبلی شده است. این موتور توانایی تولید ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. گیربگس خودرو نیز نسبت به نوع قبلی تغییر کرده و از گیربکس سی وی تی ۹ سرعته در آن استفاده شده است.

اتو هلد، فرمان برقی و ترمز پارک برقی نیز از جمله مواردی است که به این کراس اوور افزوده شده که همین نکته نیز باعث می‌شود تا رانندگی نرم‌تر و راحت تری با آن داشته باشید.

تست رانندگی

با نشستن در خودرو آماده استارت زده و حرکت می‌شویم در حرکت ابتدایی با توجه به توربو شارژ بودن خودرو طبیعی است که تا قبل از ورود سیستم توربو حرکت با کمی کندی انجام شود، اما با ورود توربو وضعیت بهتر شده و خودرو شتاب می‌گیرید البته با توجه به موتور ۳ سیلندر آن نباید انتظار یک حرکت خیلی پر شتاب را داشته باشیم.

تعویض مصنوعی دنده در گیربکس سی وی تی با توجه به ۹ سرعته بودن آن به نرمی نرم است هر چند که رانندگی با این نوع گیربکس روش‌های خاص خود را دارد که بعد از مدتی این روش‌ها را می‌آموزید.

وضعیت ترمز گیری و توقف خودرو در سرعت‌های بالا مناسب بود، اما تنها نکته مهمی که باید به آن توجه کنید موضوع هندلینگ خودرو در سر پیچ هاست درست است که ایکس ۲۲ پرو دارای سامانه کنترل پایداری است، اما در پیچ‌های پیست آزادی که مورد تست قرار گرفت، هندلینگ خودرو در شرایط سرعت بالا خیلی خوب نبود. البته باید پذیرفت که تا حدی این ناپایداری در این سگمنت خودروها، قابل پیش بینی است.

قیمت

مدیران خودرو هنوز قیمت دقیقی برای این خودرو اعلام نکرده است، اما پیش بینی می‌شود این خودرو با قیمت زیر ۶۰۰ میلیون تومان روانه بازار شود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید