چای زردچوبه؛ بهترین نوشیدنی برای کنترل قندخون

چای زردچوبه؛ بهترین نوشیدنی برای کنترل قندخون

زردچوبه به عنوان یک ادویه پرکاربرد در بیشتر خانه‌ها وجود دارد که افراد موقع آشپزی از آن استفاده می‌کنند، اما همین ماده خوش رنگ می‌تواند در قالب یک نوشیدنی به کنترل قند خون بالا در مبتلایان به دیابت کمک کند.

کد خبر : ۱۰۰۲۲۲
بازدید : ۴۸۴۳

ادویه زردچوبه سال‌ها بخشی از طب سنتی بوده است و به عنوان منبعی غنی از آنتی اکسیدان، ضدالتهاب، ضد ویروس و ضد باکتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای سلامتی بدن فواید زیادی دارد.

دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که تغییر سبک زندگی افراد باعث شیوع گسترده آن در دنیا شده است. در حال حاضر حدود ۴۶۳ میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند و پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۴۵ تا حدود ۱۵۳ میلیون نفر دیگر هم به آمار دیابتی‌های جهان اضافه شود.

در صورتی که پزشکان دارو‌های مناسبی را برای کنترل قند خون بالا تجویز می‌کنند، اما در این میان، رعایت سبک زندگی سالم هم می‌تواند تا حد زیادی می‌تواند به کنترل قند خون بالا کمک کند. دیابت قابل درمان نیست و تنها با رعایت رژیم غذایی مناسب و مصرف دارو‌ها می‌توان آن را مدیریت کرد.

مصرف پروتئین، فیبر، پتاسیم، منیزیم و دیگر موادمغذی می‌تواند به مبتلایان به دیابت کمک کند. ادویه‌ها و گیاهان سنتی نیز در این میان می‌توانند کمک کننده باشند. زردچوبه از جمله ادویه‌هایی است که در برقراری تعادل در سطح انسولین خون مؤثر است.

زردچوبه نوعی ترکیب فعال زیستی است که ویژگی‌های دارویی و درمانی زیادی دارد. به گزارش سیناپرس، خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، ضدسرطانی، محافظت کننده عصبی و ضد دیابت از جمله ویژگی‌های زردچوبه است و مصرف آن تا حد قابل توجهی سطح قند خون ناشتا، تری گلیسیرید، کلسترول خون، فشار سیستولیک و دیاستول را نیز کاهش می‌دهد.

برای پایین آوردن قند خون محققان توصیه می‌کنند روزانه چای زردچوبه بنوشید. برای این کار، شب‌ها یک قاشق چای خوری زردچوبه را در یک لیوان آب بریزید. سپس آب را بجوشانید و میل کنید. مبتلایان به دیابت نباید از عسل برای شیرین کردن این چای استفاده کنند.

منبع: بهداشت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید