هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۰

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۰

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۰ آبان ماه در برخی استان‌های شمالی کشور افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

کد خبر : ۱۰۰۲۴۱
بازدید : ۶۱۸۰

فرادید | بر اساس تحلیلی نقشه‌های هواشناسی ایران، امروز ۱۰ آبان ماه و فردا در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و در شهر‌های تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی جو، در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، غرب استان اصفهان و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی، وقوع رگبار باران گاهی رعد برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر نیز بارش در سواحل دریای خزر و در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی آغاز می‌شود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، پنجشنبه مقدار بارش در این مناطق افزایش می‌یابد و گستره آن استان‌های چهار محال و بختیاری، شمال فارس، اصفهان و غرب یزد را نیز فرا خواهد گرفت.

جمعه مقدار بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور رگبار باران، گاهی وقوع رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی دو روز اخیر دریای خزر پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف انتظار می‌رود. روز‌های چهارشنبه تا جمعه در سواحل شمالی، شمال غرب و شمال شرق و طی روز‌های پنجشنبه تا شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، مرکز و شرق کشور دما درحدود ۵ تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

آسمان تهران فردا نیمه ابری، گاهی همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه قسمتی ابری و همراه با غبارصبحگاهی وبه‌تدریج وزش باد و در بعداز ظهر وزش باد شدید وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید