ام وی ام x22 پرو ارزش خرید دارد؟

ام وی ام x22 پرو ارزش خرید دارد؟

گرچه نسل جدید ام وی ام X۲۲ نسبت به گذشته تغییرات قابل توجهی داشته است، اما برخی ایرادات گذشته هنوز برطرف نشده است. به عقیده کارشناسان حوزه خودرو، همچنان صدای آزاردهنده موتور به کابین ام وی ام X۲۲ پرو منتقل می‌شود.

کد خبر : ۱۰۰۳۰۴
بازدید : ۱۵۲۰۷

فرادید | مینی کراس اوور ام وی ام X۲۲ که نخستین بار سال ۱۳۹۵ وارد جاده‌های ایران شد، در همان سال نخست به سرعت به یکی از خودرو‌های پر فروش در این رده هم بدل شد. اما حالا مدیران قصد دارند در ماه‌های آینده نسخه پرو این محصول را به بازار عرضه کنند.

به گزارش فرادید؛ کمپانی چری، تیگو ۳X کویین که چهار ماه قبل در چین قیمت گذاری شده، درچهار نمونه و با دو گیربکس اتوماتیک و دنده‌ای به‌دست مشتریان چینی رسید. اما مدیران خودرو به دلیل تحریم‌های آمریکا و مطابق روال گذشته مجبور است که چری تیگو ۳X کویین را با برند ام وی ام و تحت نام ام وی ام X۲۲ پرو در ایران به فروش برساند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ام وی ام X۲۲ پرو تست‌های جاده‌ای خود را در ایران پشت سر گذاشته است. در حال حاضر نیز مدیران خودرو مشغول تدارک تولید این محصول هستند.

طبق اعلام کمپانی چری، قیمت جهانی این خودرو ۶۶ تا ۶۸ هزار یوآن (حدود ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار) است که با دلار ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومانی، چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد.

اما کارشناسان خودرو معتقدند که مدیران خودرو ام وی ام X ۲۲ پرو را کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان عرضه نخواهد کرد.

ام وی ام x22 پرو ارزش خرید دارد؟

ام وی ام X۲۲ بروز تر از نسل قبل؟

بررسی مشخصات ارائه شده در مورد، تیگو ۳ X کویین یا همان ام وی ام X ۲۲ پرو نشان می‌دهد که چری در نسل جدید محصول خود برخی از نقص‌های گذشته آن را برطرف کرده است. همچنین طراحی کابین ایکس ۲۲ پرو نیز بهبود یافته است.

علاوه بر این عدم وجود سیستم ترمز پارک برقی (EPB) و سیستم اتو هلد که در نسل گذشته وجود نداشت، با اضافه شدن به ام وی ام X ۲۲ پرو کارشناسان را تا حدودی راضی نگه داشته است.

همچنین چری در تیگو ۳ X کویین (ام وی ام X ۲۲ پرو) به جای جعبه فرمان هیدرولیک نسل قبل، از سیستم فرمان الکتریک بهره برده است.

البته مشتریان و کارشناسان خودرو ایرانی نیز اخیرا در تست رانندگی ام وی ام X ۲۲ پرو در پیست آزادی شرکت کردند. آن‌ها در پایان به رسانه‌های حوزه خودرو اعلام کردند که این خودرو نسبت به نسل پیشین پایدارتر و زیباتر به نظر می‌رسد.

طبق گفته آن‌ها ارتقا هندلینگ ایکس ۲۲ پرو و شتاب‌گیری این خودرو را هم به دلیل برخورداری از پیشرانه توربو شارژ را از مزایای نسل جدید عنوان کرده اند.

خروجی موتور در نسخه جدید نیز از ۱۰۵ به ۱۱۶ اسب بخار افزایش یافته است. در بخش فنی نیز موتور به کار رفته روی ام وی ام X ۲۲ پرو یک لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد.

ام وی ام x22 پرو ارزش خرید دارد؟

ام وی ام X۲۲ ارزش خرید دارد؟

گرچه نسل جدید ام وی ام X۲۲ نسبت به گذشته تغییرات قابل توجهی داشته است، اما برخی ایرادات گذشته هنوز برطرف نشده است. به عقیده کارشناسان حوزه خودرو، همچنان صدای آزاردهنده موتور به کابین ام وی ام X۲۲ پرو منتقل می‌شود.

ایراد دیگر ام وی ام X۲۲ قیمت بالای قطعات آن است که به نظر می‌رسد این ایراد در مدل پرو نیز همچنان تداوم داشته باشد.

نکته دیگر اینکه مدیران خودرو، مجبور به حذف سیستم تشخیص صدا شده چراکه چری فقط برای بازار چین، آنرا فعال کرده است. علاوه بر این امکاناتی مانند کیلس استارتر، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال و صندلی برقی راننده نیز که در فول‌ترین تیپ‌های این خودرو وجود دارد، در نسخه مونتاژی بازار ایران، وجود ندارد.

با این حال ام وی ام X۲۲ پرو رقیبان قدری همچون هایما اس ۵ توربو (S۵) و جک S۳ دارد و از نظر فنی و امکانات رفاهی کار سختی برای رقابت پیش رو دارد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید