هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۲

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۲

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۲ آبان ماه در اغلب استان‌های کشور بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۰۳۳۲
بازدید : ۵۸۴۲

فرادید | با توجه به تحلیلی نقشه‌های هواشناسی ایران، امروز۱۲ آبان ماه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آدربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی بارش باران رخ خواهد داد.

فردا علاوه بر این مناطق در استان‌های خراسان رضوی، سمنان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

در روز پنجشنبه بارش در استان‌های ساحلی خزر تشدید می‌شود. جمعه تا یکشنبه بارش در شمال غرب تضعیف و در مناطق ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های تهران، البرز، قزوین، همدان، مرکزی، اصفهان، کرمان، فارس، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و بخش‌هایی از یزد و هرمزگان بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، از پنجشنبه تا شنبه در غالب مناطق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

پنج شنبه و جمعه در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر را از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه (۱۲ تا ۱۴ آبان ماه) مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری تا ابری، گاهی همراه با وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۹ و ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا نیمه‌ابری تا ابری و همراه با بارش باران و گاهی وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۳ و ۱۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

طی امروز و فردا اهوازبا دمای ۳۶ و ۳۳ درجه سانتیگراد و بندرعباس با دمای ۳۶ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۶ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعيت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید