واکنش‌ها به تاریخ سازی دانیال شه‌بخش، در مسابقات جهانی بوکس

واکنش‌ها به تاریخ سازی دانیال شه‌بخش، در مسابقات جهانی بوکس

دانیال شه‌بخش با کسب مدال برنز رقابت‌های جهانی بوکس، با تشویق و تحسین ورزشی‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. فعالان ورزشی و رسانه‌ای نیز در این میان می‌گویند که تیم ملی بوکس ایران با برنز شه‌بخش موفق شد در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان، به طلسم ۸۰ ساله عدم کسب مدال در این رقابت‌ها پایان دهد. البته پس از این تاریخ سازی، رسانه‌های ورزشی به دانیال شه‌بخش لقب جاودگر بوکس ایران را دادند.

کد خبر : ۱۰۰۳۷۶
بازدید : ۷۶۳۰

فرادید | دانیال شه‌بخش، بوکسور وزن ۶۰ کیلوگرم ایران، توانست با غلبه بر حریفان خود تا مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی بوکس پیش برود و یک رخداد تاریخی را برای ورزش بوکس به ثبت برساند.

البته شه‌بخش به دلیل مصدومیت از ادامه رقابت‌ها بازماند و به مدال برنز اکتفا کرد.

به گزارش فرادید؛ ورزش بوکس ایران که تاکنون در مسابقات جهانی مدالی کسب نکرده است، حالا با مدال برنز شه بخش طلسم را شکست. او در این رقابت‌ها ابتدا موسی چام از گامبیا، در دور دوم سانچز از مکزیک، در دور سوم موناربک سیتبک از قرقیزستان و در نهایت در یک چهارم نهایی ادگاراس اسکوردیلیس از لیتوانی را از پیش رو برداشت.

او امروز برای رسیدن به فینال رقابت‌های جهانی صربستان باید در برابر عبدالمالیک خالوکوف، بوکسور ۲۱ ساله ازبکستانی قرار می‌گرفت، اما مصدومیت او اجازه نداد تا برابر دارنده مدال طلای المپیک جوانان قرار بگیرد.

طبق اعلام فدراسیون بوکس، دانیال شه‌بخش در راند سوم دیدار مقابل بوکسور اهل لیتوانی از ناحیه ابرو و چشم آسیب دید و کوچکترین برخوردی می‌توانست جراحات سختی بر چشم او وارد کند.

البته با وجود انصراف شه بخش، مدال برنز او مسجل شده است. همین کافی است که نام او برای همیشه در تاریخ ورزش بوکس ماندگار شود.

ایران با ۱۰ بوکسور در رقابت‌های صربستان شرکت کرد، اما تنها شه بخش به جمع چهار نفر پایانی راه یافت.

واکنش‌ها به تاریخ سازی دانیال شه‌بخش، در مسابقات جهانی بوکس
واکنش‌ها به تاریخ‌سازی دانیال شه‌بخش در بوکس

دانیال شه‌بخش با کسب مدال برنز رقابت‌های جهانی بوکس، با تشویق و تحسین ورزشی‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. آن‌ها با تقدیر از شه بخش، این مدال را حاصل تلاش‌ها و سختی‌های تحمل شده توسط او می‌دانند.

فعالان ورزشی و رسانه‌ای نیز در این میان می‌گویند که تیم ملی بوکس ایران با برنز شه‌بخش موفق شد در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان، به طلسم ۸۰ ساله عدم کسب مدال در این رقابت‌ها پایان دهد.

البته پس از این تاریخ سازی، رسانه‌های ورزشی به دانیال شه‌بخش لقب جاودگر بوکس ایران را دادند.

حسین نهرودی سرمربی، سابق تیم ملی بوکس ایران، درباره موفقیت دانیال شه‌بخش می‌گوید: ما تا به امروز هرگز نتوانسته بودیم در تاریخ رقابت‌های جهانی و این ۸۰ سالی که بوکس در ایران فعالیت می‌کند، به چنین موفقیت بزرگی دست پیدا کنیم. به نظرم کاری که این پسر (دانیال شه‌بخش) کرد، کار بسیار بزرگی بود و باید به او و فدراسیون تبریک گفت.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با اشاره به شرایط زندگی سخت دانیال شه‌بخش در سیستان و بلوچستان، گفته اند دانیال شه‌بخش محرومیت وکمبود‌ها را به موفقیت و قهرمانی تبدیل کرد.
واکنش‌ها به تاریخ سازی دانیال شه‌بخش، در مسابقات جهانی بوکس

دانیال شه‌بخش؛ از جلوبندی سازی در زاهدان تا تاریخ‌سازی در بلگراد!

بوکسور ۲۱ ساله سیستان و بلوچستانی، حدود ۸ سال قبل وارد ورزش بوکس شد. او که همان زمان در یک مکانیکی شاگرد مغازه بود و هفته‌ای پنج هزار تومان بابت کار در این مغازه جلوبندی خودرو دستمزد می‌گرفت، به شکل جدی وارد ورزش بوکس شد.

البته مربیان او در بوکس می‌گویند که دانیال ابتدا دلش می‌خواست ژمیناستیک کار شود، اما در استعدادیابی رایگانی که محمود نهتانی، مربی‌اش برگزار کرده بود، انتخاب شد تا وارد رشته بوکس شود.

محمد نهتانی در این رابطه می‌گوید: روزی که استعدادیابی می‌کردیم، به‌غیر از دانیال، ارسلان و مهرداد عبداللهی، عرفان جمالزهی، محمد جاسم و بچه‌های دیگری هم انتخاب شدند، ولی به‌جز دو، سه نفر همگی ناچار بوکس را رها کردند. دانیال از میان آن‌ها باقی ماند که پشتکار زیاد و استعداد بیشتری هم داشت

او پشتکار دانیال شه بخش را ستایش کرده و گفته که دانیال هر جا رفته با دست پر برگشته است. بچه که بود باید در ارومیه با قهرمان سابق کشوری مسابقه می‌داد؛ من فکر نمی‌کردم او را ببرد، ولی دو بار مقابل او پیروز شد.

طیق گفته مربی دانیال، او برای اینکه به این جایگاه برسد چندین بار در رقابت‌های مختلف شرکت کرده است. حتی دوره پیش هم که مسابقات جهانی روسیه برگزار شده بود باید عازم می‌شد، اما به علت اینکه مدارک سربازی‌اش را آماده نکرده بودند او را از گیت فرودگاه امام خمینی با اتوبوس برگرداندند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید