۵ روش ساده که به اندازه انشتین باهوش شوید

۵ روش ساده که به اندازه انشتین باهوش شوید

شما برای باهوش بودن تنها نیاز ندارید که استعداد ذاتی داشته باشید بخشی از هوش شما بر اساس یاد گیری بدست می‌آید که به شما توصیه می‌کنیم ۵ روش زیر را حتما امتحان کنید.

کد خبر : ۱۰۰۴۷۰
بازدید : ۶۰۳۶

متخصصین روانشناسی بر این باورند برای بهبود عملکرد مغز و تقویت بهره هوشی پیشنهادات بسیار راحتی وجود دارد که کمک به افزایش بهره هوشی می‌کند:

مطالعه کنید: دانشجوی زندگی باشید! انسان تک بعدی نیست و فقط به چند بعد سلامت، ثروت و شادی خلاصه نمیشود.

برای بالا بردن هوش کلامی باید در مورد مسایل گوناگون مطالعه کرد و دایره لغات را گسترش داد. مطالعه در مورد تاریخ، روانشناسی، علوم زیستی، علوم طبیعی، هنر، زبان، ریاضی و موسیقی کمک به گسترش تفکر می‌کند. به تفکر خود شخصیت و عمق دهید و حداقل در هفته یک کتاب بخوانید.

ذهن خود را به چالش بکشید: انواع بازی‌های ذهنی و فکری میتواند باعث تقویت هوش سیال، بهبود عملکرد حافظه و افزایش قدرت تمرکز میشود. اگر تنها برای مدتی این کار را تکرار کنید به زودی نتیجه ان را می‌بینید. سودوکو، حل جدول، حل معما از بهترین گزینه‌های بازی‌های تمرینی ذهن است.

موسیقی یاد بگیرید، بنوازید و گوش دهید: یادگیری ساز‌های مختلف میتواند به هماهنگی بدنی شما کمک کند و هوش عملی شما را بالا ببرد. اینکار علاوه بر تقویت هوش عملی می‌تواند به هوش انتزاعی شما نیز کمک کند. هم چنین موسیقی در هر سبکی کمک به افزایش هوش شنیداری شما میکند.

اگر هنگام کار وفعالیت روزانه خود به موسیقی گوش دهید کمک بسیار زیادی به تقویت تمرکز شما و هوش شنیداری تان میکند.

یادداشت کنید: هر چقدر میتوانید یاداشت کنید! برای شروع می‌توانید با یاددتشت روزانه خاطرات خود شروع کنید. می‌توانید هر مطلب ساده ایی را به جای ذخیره در تلفن همراه در دفتر یادداشت بنویسید. سعی کنید با دست مخالف یادداشت کنید و نیمکره غالب مغز را به چالش بکشید و از نیمکره مخالف مغز نیز بیشتر کمک بگیرید.

تعاملات اجتماعی و میانفردی خود را بیشتر کنید : ارتباطات اجتماعی و تعامل میانفردی بیشترین کمک را به افزایش هوش اجتماعی شما میکند، و در عین حال باعث پرورش هوش کلامی و شنیداری هم می‌شود.

منبع: طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید