آیگو اکس ۲۰۲۲؛ کراس اوور جدید تویوتا

آیگو اکس ۲۰۲۲؛ کراس اوور جدید تویوتا

آیگو اکس برابر با ۱۷۴۰ میلیمتر در عرض توسعه یافته و ارتفاع آن نیز برابر با ۱۵۲۵ میلیمتر است. جالب آنکه برای رینگ‌ها سایز ۱۸ اینچی انتخاب شده که می‌تواند آموزشی برای خودروسازان چینی که عاشق رینگ‌های فوق العاده کوچک هستند، باشد!

کد خبر : ۱۰۰۴۷۹
بازدید : ۵۵۲۸

تویوتا با معرفی خودروی آیگو اکس یک محصول بسیار کوچک را آماده ورود به بازار اروپا می‌کند. از منظر پلتفرم طراحی می‌توان آیگو را چیزی میان هاچ بک و کراس اوور کوچک در نظر گرفت.

آیگو اکس جدید برابر با ۳۷۰۰ میلیمتر در طول توسعه یافته که در مقایسه با مدل قبلی حدود ۲۳۴ میلیمتر افزایش طول را نشان می‌دهد. به تناسب افزایش طول، فاصله بین محور‌ها نیز ۹۰ میلیمتر بیشتر شده تا فضای بیشتری مقابل پای سرنشین عقب ایجاد شود.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید؛ آیگو اکس به عنوان یک خودروی کوچک شهری، چهره‌ای بسیار جذاب دارد و جزئیات زیبایی را به اشتراک می‌گذارد. گرافیک داخلی چراغ‌های اصلی جلو ترکیبی از ال ایی دی و هالوژن است و الگوی برش C شکل نیز به خوبی روی قسمت بالایی گلگیر و سپر جلو نشسته است.

در همین فضای کم، طراحان تویوتا بخش‌های حجیم و عضلانی را ایجاد کرده اند تا مخاطب در هنگام ارزیابی خودرو برای اولین بار آنرا به چشم یک محصول ضعیف و کوچک شناسایی نکند. گلیگر‌های عضلانی و نوار پلاستیکی هلالی شکل بالای آن به همراه تفاوت سطحی که روی درب‌ها ایجاد شده این راهبرد را به بهترین شکل ممکن اجرا می‌کنند.

آیگو اکس برابر با ۱۷۴۰ میلیمتر در عرض توسعه یافته و ارتفاع آن نیز برابر با ۱۵۲۵ میلیمتر است. جالب آنکه برای رینگ‌ها سایز ۱۸ اینچی انتخاب شده که می‌تواند آموزشی برای خودروسازان چینی که عاشق رینگ‌های فوق العاده کوچک هستند، باشد!

در قسمت سقف از مکانیسم متحرک استفاده شده که شامل حرکت پوشش انعطاف پذیر چند لایه می‌شود. بدین ترتیب هنگامی که پوشش جمع می‌شود، سرنشینان می‌توانند از منظره آسمان و هوای آزاد لذت ببرند.

فضای داخل کابین در تناسب با منظره‌ای که بیرون مشاهده می‌شود، محیطی حجیم و فناورانه دارد. نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی ۹ اینچی لمسی، نورپردازی داخلی، شارژ بی سیم، نمایشگر دیجیتال کوچک در قسمت امپر و ... از جمله موارد قابل اشاره محسوب می‌شوند.

در بخش ایمنی نیز امکاناتی شامل: کروز کنترل تطبیقی، شناسایی عابر پیاده در شب، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، شناسایی وسایل نقلیه دوچرخ در روز و ... فعال هستند.

برای پیشرانه از نمونه ۱ لیتری تنفس طبیعی با ۷۲ اسب بخار خروجی و گشتاور ۹۳ نیوتن متر استفاده شده است. موتور ۳ سیلندر با جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا نمونه سی وی تی به عنوان آپشن قابل سفارش است.

با جعبه دنده دستی خودرو طی ۱۵.۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و بیشینه سرعت برابر با ۱۵۸ کیلومتر برساعت محاسبه شده است. بیشینه سرعت نمونه مجهز به جعبه دنده سی وی تی برابر با ۱۵۱ کیلومتر برساعت اعلام شده است. باتوجه به تریم، آیگو اکس از ۹۴۰ تا ۱۰۱۵ کیلوگرم وزن خواهد داشت و متوسط مصرف سوخت آن ۴.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رانندگی است

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید