قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۷

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۷ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۱۹ دلار و ۵۲ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۰۴۸۷
بازدید : ۳۸۸۲

فرادید | طلا همچنان در مدار صعودی حرکت می‌کند. امروز ۱۷ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۰.۰۸ درصد به ۱۸۱۹ دلار و ۵۲ سنت رسید.

با تغییر در برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا و آمار جدید اشتغال ماهانه آمریکا، بازار طلا سرانجام تکان خورد.

به گزارش فرادید؛ در ماه جاری، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، عدم قطعیت در زمینه کاهش تورم را تایید کرد و در عین حال تاکید کرد که برای آغاز افزایش نرخ‌های سود خیلی زود است.

در بخش آمار‌های اقتصادی، علی‌رغم اینکه اقتصاد ایالات متحده به رقم ۵۳۱ هزار اشتغال جدید دست یافته است و نرخ بیکاری در ماه اکتبر به ۴.۶ درصد کاهش یافته است باز شاهد رشد قیمت طلا بوده‌ایم.

اگرچه تحلیلگران معتقدند فضای مناسبی برای قیمت طلا در بازار‌ها فراهم شده است، اما برخی هنوز خاطرنشان می‌کنند که بازار با مقاومت سربار قابل توجهی روبرو است. به گفته برخی تحلیلگران، برای اینکه طلا دوباره درخشش خود را به دست آورد و باید نقطه هدف خود رابه بالای ۱۸۳۵ دلار برساند.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی تی دی سکیوریتیز گفت: دلیل صعود طلا این بود که نرخ مشارکت بدون تغییر ماند. این به معنای آن است که نرخ مشارکت نیروی کار احتمالا در سطوح پایینی مانده و هنوز به اشتغال کامل نزدیک نشده ایم.

به همین دلیل بازار‌ها روی احتمال قریب الوقوع بودن تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا حساب باز نکردند. بعلاوه جای تردید وجود دارد که روند رشد قوی اشتغال در شش ماه یا یک سال آینده ادامه پیدا کند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو روند طلا در کوتاه مدترا صعودی می‌داند، او تاکید می‌کند که ۱۸۳۵ دلار همچنان سطح بحرانی طلا برای شکستن است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، نیز تصریح کرد که او نیز ۱۸۳۵ دلار در هر اونس را قابل دستیابی می‌داند.

قابل پیش‌بینی است که با نزدیک شدن طلا به ۱۸۳۵ دلار، خواهید دید که همه فروشنده‌های کوتاه مدت تسلیم می‌شوند و قیمت طلا به طور واقعی شروع به حرکت می‌کند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید