قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۲

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۲

قیمت بیت کوین امروز ۲۲ آبان ماه با ثبت کاهش ۲.۴۹ درصد به ۶۳,۹۹۱ دلار معادل ۱,۸۵۸,۸۴۲,۵۶۳ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۰۶۶۴
بازدید : ۴۳۲۸

فرادید | بیت کوین نتوانست در کانال ۶۹ هزار دلار دوام بیاورد و با افت قیمت همراه شد. امروز ۲۲ آبان ماه قیمت بیت کوین با ۲.۴۹ درصد کاهش نرخ به ۶۳,۹۹۱ دلار معادل ۱,۸۵۸,۸۴۲,۵۶۳ تومان رسید.

بیت کوین یک کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) یا رمز ارز است، که در ابتدا به عنوان وسیله‌ای برای مبادله طراحی شده بود؛ اما امروزه به عنوان ذخیره ارزش شناخته می‌شود.

به گزارش فرادید؛ این ارز دیجیتال به جای تکیه و وابستگی به نهاد‌های واسطه مانند بانک، از رمزنگاری برای مدیریت و ایجاد کوین‌ها استفاده می‌کند. تاریخچه بیت کوین با اختراع این ارز توسط شخص ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو آغاز شد.

ناکاموتو ایده Bitcoin را از ایده‌های مختلفی که توسط جامعه سایفرپانک‌ها ارائه شده بود، گرفته‌است. بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا به سرعت رشد کرد و در بین جوامع آنلاین و آفلاین به عنوان یک ارز شناخته شد. از اواسط سال ۲۰۱۰، برخی کسب و کار‌ها در کنار دیگر روش‌های پرداخت، شروع به پذیرش BTC به عنوان یک روش پرداخت جدید کردند.

روند بازار در حال حاضر صعودی است و بیت‌کوین بعد از اینکه سقف تاریخی خود را شکست می‌تواند تا محدوده ۷۳ هزار دلار رشد کند. به نظر می‌رسد بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری تا یک سال دیگر محتمل باشد.

اتفاق مورد توجه در بازار این است که اصلاح بیت‌کوین بسیار سریع انجام می‌شود و خریداران به شدت قدرتمند عمل می‌کنند. اکثر کارشناسان عقیده دارند برخی پروژه‌های بازار رمزارز‌ها که با بازی و فناوری متاورس ارتباط دارند ارزندگی زیادی برای بازار رمزارز‌ها دارند و احتمالا رشد خوبی داشته باشند.

قیمت بیت کوین اخیراً در ۱۰ نوامبر به بالاترین حد خود در نزدیکی ۶۹۰۰۰ دلار رسید که ناشی از تورم پایدار بود. این استدلال که ارز دیجیتال پیشرو در برابر افزایش فشار هزینه‌ها نقش محافظ را بازی می‌کند، به دلیل ترس‌های تورمی تقویت شده است.

به گفته متیو هایلند، تحلیلگر، در حالی که ۱ میلیون دلار برای سال ۲۰۲۵ مورد توجه قرار گرفته است، طبق مدل سهام به جریان برای قیمت بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو می‌تواند تا اوایل سال ۲۰۲۲ به راحتی به ۲۵۰,۰۰۰ دلار برسد.

هایلند تاکید کرد که بازار بیت کوین هنوز بهترین روز‌های خود را تجربه نکرده است، اما این مرحله ممکن است زمانی رخ دهد که قیمت بیت کوین به بالای ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد. طبق مدل S۲F پلان بی، ارز دیجیتال bellwether تا دسامبر سال جاری به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید