قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۲

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۲ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۶۴ دلار و ۹۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۰۶۶۵
بازدید : ۴۲۲۰

فرادید | طلا همچنان در مسیر صعودی حرکت می‌کند و قصد ریزش ندارد. امروز ۲۲ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۰۷ درصد به ۱۸۶۴ دلار و ۹۸ سنت رسید.

دیروز طلا پس از گذراندن مسیر بامدادی خود در قلمرو منفی، بار دیگر وارد روند افزایشی شد و در پایان روز با تراز مثبت پرونده خود را بست.

به گزارش فرادید؛ جالب‌تر این واقعیت است که ما حتی پس از چهار روز متوالی افزایش قیمت‌ها به بالاترین قیمتی که از ژوئن سال جاری تاکنون مشاهده شده است، شاهد افزایش قیمت طلا بودیم.

روز جمعه، داده‌های اولیه از دانشگاه میشیگان نشان داد که شاخص مصرف کننده به ۶۶.۹ رسیده است، این رقم نسبت به رقم ۷۱.۷ در اکتبر (شهریور) کاهش یافته بود. این داده‌ها به طور قابل توجهی پایین‌تر از انتظار بود، زیرا تحلیل‌گران انتظار داشتند که این رقم در نوامبر به حدود ۷۲.۵ برسد.

پس از انتشار این داده ها، بازار طلا دوباره به محدوده مثبت جهش کرد. معاملات آتی طلا در دسامبر (دی) آخرین بار با ۰.۲۴ درصد افزایش در روز به ۱۸۶۸.۴۰ دلار رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: این رشد چشمگیر قیمت ممکن است یک واکنش یکباره به آمار باشد و همچنان که بازار آمار تورم را هضم می‌کند، قیمت طلا ممکن است پایین برود به خصوص که نگرانی‌هایی در خصوص سیکل افزایش نرخ‌های بهره طولانیتر و پرشتابتر بانک مرکزی آمریکا وجود دارد.

اگر انتظارات تورمی تقویت شوند، ممکن است روی مصرف تاثیر گذاشته و رکود تورمی ایجاد کند. اما طلا بعید است از چنین وضعیتی سود ببرد، زیرا سیاست پولی در چنین سناریویی نامعلوم است و سرمایه گذاران با این سطح از ابهام راحت نخواهند بود.

سیاست‌های پولی آسان برای تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی در دوران پاندمی کمک کرد قیمت طلا در دو سال گذشته به رکورد بالایی صعود کند، اما هر گونه افزایش نرخ‌های بهره که برای مهار تورم انجام می‌گیرد، هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند ضربه می‌زند.

اما در هر صورت مطالعات تکنیکال نشان می‌دهد که طلا تا پایان امسال به ۱۸۶۵ دلار خواهد رسید. مطالعات همچنین به این نتیجه رسیدند که طلا تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ سطح ۱۹۰۰ دلار را به چالش می‌کشد. ممکن است ببینیم که این پیش بینی زودتر از آنچه که در ابتدا تصور می‌کردیم به واقعیت تبدیل میشود.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید