جنجال کارگاه آموزش طنازیِ بهنوش بختیاری

جنجال کارگاه آموزش طنازیِ بهنوش بختیاری

پس از اینکه بهنوش بختیاری، پوستر تبلیغاتی برگزاریِ کارگاه آموزشی رمز و راز طنازی در دانشگاه علمی کاربردی را منتشر کرد، برخی از بازیگران  و منتقدان سینما و تلویزیون به این موضوع واکنش نشان دادند. آن‌ها معتقدند که بهنوش بختیاری فاقد صلاحیت لازم برای آموزش در حوزه طنز است.

کد خبر : ۱۰۰۶۹۹
بازدید : ۶۱۵۶

فرادید | بهنوش بختیاری، با انتشار یک پوستر، خبر از برگزاری کارگاه آموزشی اش تحت عنوان «رمز و راز طنازی» در دانشگاه علمی - کاربردی داده است. کارگاهی که حالا با گذشت ۴۸ ساعت با موجی از واکنش‌ها و انتقاد‌ها مواجه شده است.

به گزارش فرادید؛ در پوستر تبلیغاتی کارگاه آموزشی بهنوش بختیاری تاکید شده که ۴ جلسه برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده است. همچنین هر جلسه نیز سه ساعت طول می‌کشد.

بهنوش بختیاری در این کارگاه قرار است تجربیات خود در طنازی، بازیگری در تلویزیون و سینما (شباهت‌ها و تفاوت ها)، حد و مرز بداهه در آثر طنز و کالبدشکافی کاراکتر و تیپ را به شرکت کنندگان منتقل کند.

پس از برگزاری کارگاه آزاد رمز و راز طنازی و با تدریس بهنوش بختیاری، قرار است که دانشگاه علمی کاربردی به شرکت کنندگان مدرک بدهد.

دانشگاه علمی کاربردی هنوز توضیحی در مورد همکاری اش با بهنوش بختیاری و کارگاه آزاد رمز و راز طنازی ارائه نکرده است.

جنجال کارگاه آموزش طنازیِ بهنوش بختیاری
واکنش‌ها به کارگاه رمز و راز طنازی بهنوش بختیاری

پس از اینکه بهنوش بختیاری، پوستر تبلیغاتی برگزاریِ کارگاه آموزشی رمز و راز طنازی در دانشگاه علمی کاربردی را منتشر کرد، برخی از بازیگران و منتقدان سینما و تلویزیون به این موضوع واکنش نشان دادند. آن‌ها معتقدند که بهنوش بختیاری فاقد صلاحیت لازم برای آموزش در حوزه طنز است.

با این حال نخستین واکنش مربوط به پرستو گلستانی بود.

او در صفحه اینستاگرام اش نوشت: از این پس با ارائه مدرک دانشگاهی طنازی زودتر استخدام می‌شوید و دیگر متهم به بی دست و پایی نمی‌شوید.

مصطفی جلالی فخر، منتقد سینما نیز با انتشار یادداشتی در سایت جامعه سینما به کارگاه طنازی بهنوش بختیاری واکنش نشان داد.

او در این یادداشت نوشت: این آگهی بیش از آن است که مصداقی برای لبخند یا افسوس باشد، بازتاب تعمیم پذیرای ماست. به نظر می‌رسد در انتزاعی‌ترین دوران تاریخی علیه آگاهی به سر می‌بریم، بهترین توصیف برایش «ابسورد» است، یک نوع مسخرگی است که محصول تلخی را درهم‌آمیختگی تراژدی و کمدیست. محتویات این پوستر، جزئیاتِ کلیت روزگاری‌ست که به گونه‌ای جبری در آن گرفتار شده‌ایم؛ و میان گریه و خنده بر خویش در نوسانیم.

این معتقد سینما معتقد است که بهنوش بختیاری بازیگر توانمندی در حوزه طنز نیست و علیرضا خمسه می‌توانست گزینه بهتری برای تدریس در دانشگاه علمی کاربردی باشد.

در این میان برخی از منتقدان هم به دانشگاه علمی کاربردی به عنوان برگزار کننده کارگاه طنازی، تاخته‌اند. آن‌ها دانشگاه علمی کاربردی را متهم می‌کنند که برای کسب درآمد به اعتبار خودش تخفیف داده است.

پاسخ بهنوش بختیاری به انتقادها

پس از بالاگرفتن انتقادها، بهنوش بختیاری در صفحه اینستاگرام اش به انتقاد‌ها پاسخ داد. او از کارگاه آموزشی رمز و راز طنازی دفاع کرده است.

او در دفاع از کارگاه خود نوشت: ۱- هر عزیزی که تا سوم راهنمایی خونده باشه میدونه منظور از طنازی، در حیطه حرفه‌ای طنز پردازی است، نه دلبری. ۲-طراح پوستر خود دانشگاه است نه من. ۳- بعد از ۲۶ سال از طرف دانشگاه علمی کاربردی شخصا دعوت شدم به همکاری، بنده از کسی دعوت نکردم. ۴- توضیح دادن به همکارانم نه وظیفه من و نه وظیفه دانشگاهه. ۵- دوست عزیزی که انتقاد کردن نمیدونن چه کمکی به تعدد دانشجویان من کردن و ازش ممنونم.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید