مشخصات تارا اتوماتیک؛ رقبای سرسخت تارا در بازار

مشخصات تارا اتوماتیک؛ رقبای سرسخت تارا در بازار

تارا اتوماتیک برای گرفتن بخشی از بازار خودرو در میان سدان‌های کلاس c رقابت سختی پیش رو دارد. تارا اتوماتیک در حال حاضر از میان خودرو‌های داخلی باید با دنا پلاس توربو اتوماتیک، سایپا شاهین و از میان خودرو‌های خارجی و مونتاژی باید با جک J ۴، بسترن B۳۰، آریزو ۵ هیوندای اکسنت وفردا ۵۱۱ رقابت کند.

کد خبر : ۱۰۰۸۳۴
بازدید : ۴۴۱۳۵

فرادید | همین چند روز قبل بود که ایران خودرو خط تولید تارا اتوماتیک را افتتاح کرد. خط تولیدی که قرار است روزانه ۱۳۰ دستگاه از این خودرو تولید کند و از این تعداد ۱۲۰ دستگاه دنده‌ای و ۱۰ دستگاه اتوماتیک خواهد بود. البته آبی پوشان جاده مخصوص می‌گویند که تا بهمن تولید روزانه تارا اتوماتیک به ۲۰۰ دستگاه خواهد رسید.

به گزارش فرادید؛ ایران خودرویی‌هایی مدعی اند که تارا اتوماتیک از امکانات بیشتری نسبت به تارا دنده‌ای برخوردار است و قادر خواهد بود که سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

با این اوصاف تارا اتوماتیک قرار است امکاناتی همچون سانروف، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای (کیلس استارتر)، دوربین عقب، شیشه دودی، ایربگ‌های جانبی، صندلی برقی راننده، آینه‌های تاشو، فرمان و دسته دنده با روکش چرم، کروز کنترل، زیر آرنجی جلو و رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی افزون بر امکانات رفاهی تارا دنده‌ای داشته باشد.

علاوه بر این قیمت تارا اتوماتیک نیز برای اولین بار اعلام شد و متقاضیان باید برای این محصول ۴۱۵ میلیون تومان بپردازند.

ایران خودرو نسخه دنده‌ای تارا را با قیمت ۲۹۰ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رساند.

مشخصات تارا اتوماتیک؛ رقبای سرسخت تارا در بازار

مشخصات فنی تارا اتوماتیک

بررسی ویژگی‌های فنی تارا اتوماتیک نشان می‌دهد که این خودرو نسخه ایرانیزه شده پژو ۳۰۱ فرانسوی است. البته ایران خودرو تلاش کرده تا تغییراتی در طراحی تارا ایجاد کند و نسخه‌ای متفاوت‌تر از ۳۰۱ ارائه دهد.

اما با نگاهی به مشخصات ۳۰۱ می‌توان فهمید که تارا همچنان از نظر پلتفرم، پیشرانه و قطعات ظاهری بسیار شبیه به نسخه فرانسوی خود است.

طبق اعلام ایران خودرو، تارا اتوماتیک به پیشرانه ۱.۶ لیتری TU ۵ پلاس تجهیز شده است. همچنین در این پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دیده می‌شود. این پیشرانه ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می‌کند و در نسخه اتوماتیک جعبه دنده ۶ سرعته AT، توان پیشرانه را به چرخ‌های جلوی این سدان ملی می‌رسانند.

علاوه بر این فناوری پمپ روغن متغییر، سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی، ساختار پاشش سوخت جدید و… برای پیشرانه TU ۵ پلاس کار گذاشته شده است.

حداکثر سرعت تارا اتوماتیک ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. همچنین صفر تا ۱۰۰ این خودرو در ۱۱.۴ تکمیل می‌شود.

مصرف سوخت ترکیبی این محصول نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۲۹ لیتر است.

مشخصات تارا اتوماتیک؛ رقبای سرسخت تارا در بازار
تارا اتوماتیک در برابر رقبا حرفی برای گفتن دارد؟

تارا اتوماتیک برای گرفتن بخشی از بازار خودرو در میان سدان‌های کلاس C رقابت سختی پیش رو دارد. تارا اتوماتیک در حال حاضر از میان خودرو‌های داخلی باید با دنا پلاس توربو اتوماتیک، سایپا شاهین و از میان خودرو‌های خارجی و مونتاژی باید با جک J۴، بسترن B۳۰، آریزو ۵ هیوندای اکسنت وفردا ۵۱۱ رقابت کند.

اما از نظر قیمتی دنا پلاس توربو اتوماتیک با ۳۹۵ میلیون تومان، شاهین با ۲۹۱ میلیون تومان و جک J۴ با قیمت ۳۹۵ میلیون تومان مهم‌ترین رقبای تارا اتوماتیک در بازار سدان‌های کلاس C به شمار می‌روند.

در چنین شرایطی که قیمت تارا اتوماتیک بین ۲۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان گران‌تر از رقبا است، ایران خودرو وضعیت دشواری برای رقابت خواهد داشت.

در آن سو، آریزو ۵ با ۶۲۶ میلیون تومان، هیوندای اکسنت با ۷۹۵ میلیون تومان، فردا ۵۱۱ با ۵۶۹ میلیون تومان و بسترن B۳۰ با ۵۸۰ میلیون تومان شرایط متفاوتی برای رقابت با تارا اتوماتیک خواهند داشت.

از لحاظ فنی نیز تارا اتوماتیک در برابر دنا پلاس توربو اتوماتیک، شاهین و جک J۴ نیز مشخصاتی معمول دارد و وجه متمایزی نسبت به آن‌ها ندارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید