خلاصه بازی سوریه ۰ - ۳ ایران؛ تیم ملی در یک قدمی صعود

خلاصه بازی سوریه ۰ - ۳ ایران؛ تیم ملی در یک قدمی صعود

تیم ملی ایران در ششمین دیدار مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سوریه را شکست دادند تا در یک قدمی صعود به پیکار‌های جام جهانی قرار بگیرند.

کد خبر : ۱۰۰۸۶۴
بازدید : ۶۰۶۷

تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب مرحله نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۹:۳۰ دیشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه ملک عبدالله دوم اردن به مصاف سوریه رفت و با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید. سردار آزمون (۳۳)، احسان حاج‌صفی (۴۲ - پنالتی) و علی قلی‌زاده (۸۹) برای ایران گلزنی کردند تا تیم ملی فوتبال کشورمان در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار بگیرد.

سردار آزمون که گل نخست این مسابقه را به ثمر رساند، تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۳۹ رساند تا ضمن عبور از رکورد علی کریمی و قرار گرفتن کنار جواد نکونام، تعداد گل‌های خود به سوریه را هم به عدد ۴ رساند تا در کنار علی دایی قرار بگیرد.

ترکیب سوریه

خالد الحجی عثمان، عمرو میدانی، عمرو جنیات (۴۶ - محمد ریحانیه)، عمر السومه، محمود المواس، ثائر کروما، احمد الاشقر (۷۲ - محمود مرمور)، خالد کرد اوغلی (۴۶ - محمود البحر)، فهد الیوسف، محمد العنز و موید الخولی.

ترکیب ایران

امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی (۶۶ - میلاد سرلک)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی (۸۰ - اللهیار صیادمنش)، امید نورافکن، احمد نورالهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده (۹۰ - مهدی قایدی) و سردار آزمون.

داور: ما نینگ

نیمه اول

دقیقه ۷: ارسال از سمت راست خط دفاعی ایران به روی دروازه با ضربه سر عمر السومه همراه شد که البته این ضربه با دخالت مدافعان ایران قدرت و دقت لازم را نداشت تا در اختیار امیر عابدزاده قرار بگیرد.

دقیقه ۱۰: ضربه‌ای ایستگاهی برای ایران شکل گرفت که پس از پاس احمد نوراللهی به احسان حاج‌صفی، ارسال روی دروازه سوریه انجام شد. ضربه سر نخست را کنعانی‌زادگان به شکل پاس نواخت که در شلوغی محوطه جریمه سردار آزمون و شجاع خلیل‌زاده می‌توانستند دروازه خالد الحجی را باز کنند، اما مدافعان سوریه خیلی سریع توپ را دور کردند.

دقیقه ۱۶: محمود المواس در محوطه جریمه ایران خود را صاحب موقعیت کرد که ضربه زمینی او به شکلی خطرناک از میان مدافعان ایران عبور کرد، اما امیر عابدزاده موفق به مهار توپ شد.

دقیقه ۱۷: این بار نوبت بازیکنان ایران بود که با ارسالی از سمت چپ توسط وحید امیری به فرصت برسند، آنهم در شرایطی که مدافعان سوریه دفع ناقصی داشتند، اما ضربه چکشی احمد نوراللهی به شکلی خطرناک راهی اوت شد و جایی در چارچوب دروازه نداشت.

دقیقه ۲۲: علی قلی‌زاده از سمت راست وارد محوطه جریمه سوریه شد و ضربه‌ای را به سمت دروازه این تیم داشت، اما بی‌دقتی مانع از این شد که ضربه او جایی در چارچوب دروازه داشته باشد.

دقیقه ۲۴: پشت محوطه جریمه سوریه احمد نوراللهی با پاس در عرض امید نورافکن را در موقعیت شوتزنی قرار داد که ضربه مدافع چپ پای ایران را خالد الحجی به صورت درازکش مهار کرد.

دقیقه ۳۳: بازیکنان سوریه قصد داشتند روی دروازه ایران خطرساز شوند، اما یک دفع توپ از محمدحسین کنعانی‌زادگان و پاس او برای وحید امیری، به این بازیکن فرصت داد تا با پاسی سریع پشت مدافعان سوریه سردار آزمون را صاحب موقعیت کند و این بازیکن هم توپ را به تور دروازه چسباند.

دقیقه ۳۵: احمد الاشقر که خطایی شدید روی پای سعید عزت‌اللهی انجام داده بود، با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه ۳۹: ارسال وحید امیری پس از برخورد به دست عمر السومه در محوطه جریمه سوریه متوقف شد که تصمیم داور ادامه بازی بود، اما پس از لحظاتی داور چینی با کمک VAR، پنالتی ایران را اعلام کرد.

دقیقه ۴۲: احسان حاج‌صفی پشت ضربه پنالتی ایستاد و با شوتی محکم به سمت چپ دروازه، برای دومین بار ایران را به گل رساند.

دقیقه ۴۴: محمود المواس پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد که با یک سرتوپ شجاع خلیل‌زاده را فریب داد و شوت خود را روانه دروازه ایران کرد، اما توپ پس از برخورد به زیر تیر افقی دروازه ایران بیرون آمد تا این خطر دور شود.

دقیقه ۴۵: سوریه پشت محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که شوت محکم عمرالسومه پس از برخورد به سر محمدحسین کنعانی‌زادگان به کرنر رفت.

دقیقه ۳+۴۵: احمد نوراللهی پس از دریافت توپ از احسان حاج‌صفی که پشت محوطه جریمه توپ را از سردار آزمون دریافت کرده بود، اقدام به شوتزنی کرد که ضربه زمینی او با اختلاف کمی از کنار دروازه به اوت رفت.

سوریه - ایران

نیمه دوم

دقیقه ۶۲: ارسال محمد الریحانیه به روی دروازه ایران، در شرایطی که می‌توانست با ضربه عمر السومه به موقعیتی خطرناک تبدیل شود، اما پس از برخورد به شانه این مهاجم راهی اوت شد.

دقیقه ۶۳: وحید امیری از سمت چپ نفوذی به محوطه جریمه سوریه داشت و توپ خوبی را برای گلزنی سردار آزمون فراهم کرد، اما ضربه این بازیکن در میان شلوغی مدافعان سوریه کم دقت بود و به بیرون رفت.

دقیقه ۶۹: حمله تیم ایران این بار از سمت راست شکل گرفت که بازهم سردار آزمون در محوطه جریمه صاحب توپ شد که این بار ضربه او را مدافعان سوریه بازگرداندند.

دقیقه ۷۰: طراحی حمله‌ای دیگر روی دروازه سوریه، با ضربه نهایی احمد نوراللهی از داخل محوطه جریمه همراه بود که خالد الحجی تن به کرنر داد.

دقیقه ۷۴: سردار آزمون پشت محوطه جریمه پاس در عرضی را برای احمد نوراللهی ارسال کرد که این بار هم ضربه محکم و سرکش او را دروازه‌بان سوریه راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۸: محمود المواس پشت محوطه جریمه ایران بار دیگر اقدام به شوتزنی کرد که امیر عابدزاده در دو مرحله موفق به مهار توپ شد.

دقیقه ۸۹: علی قلی‌زاده در محوطه جریمه سوریه صاحب توپ شد که پس از انجام حرکات تکنیکی و به هم ریختن خط دفاعی این تیم، گل سوم را به راحتی وارد دروازه خالد الحجی کرد.

تیم ملی ایران در ششمین دیدار مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سوریه را شکست دادند تا در یک قدمی صعود به پیکار‌های جام جهانی قرار بگیرند.

تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی در این دیدار ۱۶ امتیازی شد تا همچنان با ۵ پیروزی و یک تساوی و بدون شکست، صدرنشین گروه A رقابت‌ها باشد. پس از ایران نیز کره جنوبی ۱۴ امتیازی در رده دوم است و امارات ۶ امتیازی در رتبه سوم قرار دارد.

با توجه به چهار بازی باقیمانده و فاصله میان تیم‌ها، تیم ملی فوتبال کشورمان در صورت پیروزی در یک مسابقه دیگر و حفظ فاصله ۱۰ امتیازی خود با تیم سوم جدول، صعودش به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را قطعی خواهد کرد. تیم ملی فوتبال کشورمان در روز‌های ۷ و ۱۲ بهمن‌ماه در تهران به ترتیب به مصاف عراق و امارات خواهد رفت که می‌تواند جشن صعودش را در تهران برپا کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید