قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۷

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز 27 آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به 1865 دلار و 65 سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۰۸۹۹
بازدید : ۵۴۷۲

فرادید | حرکت طلا بار دیگر در مسیر صعودی آغاز شد. امروز ۲۷ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۱۸۶۵ دلار و ۶۵ سنت رسید.

در حالی که فشار ناشی از رشد قیمت‌ها سبب شده تا جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران افزایش یابد و به رغم تقویت ارزش دلار امروز قیمت فلز زرد شاهد افزایش بود.

به گزارش فرادید؛ دلار نزدیک به بالاترین حد ۱۶ ماه اخیر ایستاد و از آماری که نشان داد خرده فروشی آمریکا در اکتبر افزایش داشته است، حمایت پیدا کرد.

دلار قویتر خرید طلا به ارز‌های دیگر را گرانتر می‌کند. این گزارش نشان داد تورم بالا، هنوز به قدرت خرید لطمه نزده است هر چند که نگرانی‌ها نسبت به هزینه‌های رو به رشد باعث افت اعتماد مصرفی به پایین‌ترین رکورد ۱۰ ساله در اوایل نوامبر شد.

برخی کارشناسان معتقدند دیروز طلا قیمت نزدیک به بالاترین حد خود را حفظ کرده است، زیرا روند ساخت و ساز خانه در آمریکا در ماه گذشته کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. بازار مسکن در طول همه‌گیری کووید ۱۹ در سال گذشته، محور اصلی قدرت اقتصاد آمریکا بود. با این حال، به نظر می‌رسد که نوسانات اقتصادی به تدریج در این بخش نیز نفوذ کرده است.

هارشال باروت، مشاور تحقیقات ارشد منطقه جنوب آسیا در شرکت متالز فوکوس در این باره گفت: فضای کلان همچنان از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند، زیرا تورم همچنان بالا مانده است، اما تداوم قوت دلار، روند صعودی طلا را محدود کرده است.

به گفته دانیل بریزمن تحلیلگر کامرزبانک، بنابراین به نظر می‌رسد تصویر بازار طلا از زمان انتشار آمار تورم آمریکا تغییر کرده «و طلا توانسته به رغم تقویت دلار از ثبات قیمت خود دفاع کند.» به گفته وی قیمت طلا ممکن است تا پایان سال به ۱۹۰۰ دلار افزایش یابد

بر اساس گزارش رویترز، هر چه آمار اقتصادی مثبت تری منتشر شود، احتمال افزایش سریعتر نرخ‌های بهره قوت می‌گیرد. وی افزود: موضع بانک مرکزی اروپا که همچنان موافق نرخ‌های بهره اندک است هم از ارزش دلار پشتیبانی کرده و به موانع صعود طلا افزوده است.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۸۴۹ دلار را مجددا تست کند و اگر پایین این سطح شکسته شود، طلا ممکن است تا سطح ۱۸۳۱ دلار عقب نشینی کند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید