قیمت رهن آپارتمان در تهران

قیمت رهن آپارتمان در تهران

اگرچه بازار اجاره پاییزی در مجموع کم رمق است، اما حتی در سردترین فصل بازار نیز همواره گروه‌هایی از موجران با توجه به زمان سررسید قرارداد مستاجر قبلی، ناگزیر به عرضه در این فصل از سال هستند.

کد خبر : ۱۰۰۹۵۷
بازدید : ۵۰۲۹

با وجود اینکه در فصل پاییز تعداد فایل‌های رهن کامل در بازار اجاره به نسبت کل آپارتمان‌های اجاری موجود در بازار پرتعداد است، اما عدم استطاعت موجران در پرداخت ودیعه کامل سبب شده این فایل‌ها در وضعیت «معلق» قرار بگیرند و موجران ناگزیر به پذیرش پیشنهاد‌های پرداخت ترکیبی از رهن و اجاره ماهانه شوند.

اگرچه بازار اجاره پاییزی در مجموع کم رمق است، اما حتی در سردترین فصل بازار نیز همواره گروه‌هایی از موجران با توجه به زمان سررسید قرارداد مستاجر قبلی، ناگزیر به عرضه در این فصل از سال هستند.

در میان فایل‌های موجود در بازار اجاره مسکن پایتخت، تعداد آپارتمان‌هایی که موجران آن‌ها تمایل به دریافت ودیعه کامل دارند، کم نیست، اما برخلاف روال سنتی بازار، در ماه‌های اخیر این مستاجران هستند که تمایل کمتری نسبت به رهن کامل آپارتمان نشان می‌دهند.

از آنجا که در اغلب مناطق متوسط تهران میانگین ارزش رهن کامل املاک مترمربعی چهار تا شش میلیون تومان است و بعضا قیمت‌های بیش از این مقدار نیز در مناطق مذکور پیشنهاد می‌شود، برای اجاره یک واحد ۸۰ مترمربعی در بسیاری از محله‌های پرمتقاضی باید به طور متوسط ۴۰۰ میلیون تومان بابت رهن کامل پرداخت شود، ضمن اینکه ارقام پیشنهادی بالاتر از این مقدار توسط موجر در پیشنهاد‌های رهن کامل به ویژه در دو منطقه ۴ و ۵ کم نیستند.

بسیاری از مستاجران که طی سه سال پیاپی جهش اجاره‌بها نتوانسته‌اند ودیعه خود را همپای تورم ملکی افزایش دهند، اکنون با مشکل روبه رو هستند و حتی اگر به رهن کامل تمایل داشته باشند، امکان پرداخت ودیعه‌های سنگین حول و حوش نیم میلیارد تومان و بیشتر را ندارند.

این گروه در صورتی که مایل به اجاره آپارتمان‌های میان متراژ ۷۰ تا ۸۰ مترمربعی باشند و تمایلی به اجاره واحد‌های کوچک‌تر نیز نداشته باشند، پیشنهاد تبدیل بخشی از ودیعه به اجاره ماهانه از طریق فرمول «هر یک میلیون تومان ودیعه معادل ۳۰ هزار تومان اجاره ماهانه» را به موجر می‌دهند.

به این ترتیب اغلب فایل‌های رهن کامل موجود در مناطق مصرفی بازار مسکن در حال حاضر در وضعیت تعلیق به سر می‌برند و موجران ناگزیر هستند متناسب با استطاعت پرداخت مستاجران در حال جست‌وجو فایل‌ها را به شکل «قابل تبدیل» به بازار عرضه کنند.

قیمت رهن آپارتمان

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید