۷۰ لیتر سهمیه بنزین ویژه آذرماه امشب شارژ می‌شود

۷۰ لیتر سهمیه بنزین ویژه آذرماه امشب شارژ می‌شود

او تاکید کرد که خودرو‌هایی که مطابق مصوبه هیئت وزیران مشمول سهمیه تشویقی بیشتری هستند همراه با سهمیه دی ماه به کارت آن‌ها واریز خواهد شد.

کد خبر : ۱۰۱۰۱۴
بازدید : ۵۹۹۲

طبق اعلام سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، امشب ۷۰ لیتر سهمیه بنزین آذرماه خودرو‌های شخصی با احتساب ۱۰ لیتر سهمیه ویژه این ماه، در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

فاطمه کاهی با بیان اینکه این ماه نیز مانند گذشته سهمیه ٦٠ لیتر برای خودرو‌های سواری شخصی بنزینی، ٣٠ لیتر برای خودرو‌های سواری شخصی دوگانه‌سوز و ٢٥ لیتر برای موتورسیکلت‌ها واریز می‌شود، اظهار کرد: سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی نیز مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به مدت ۹ ماهه تعیین‌شده برای ذخیره‌سازی سهمیه سوخت خودروها، سهمیه واریزی سوخت خودرو‌های شخصی که سقف ۹ ماهه آن‌ها تکمیل شده باشد و به سقف ۵۴۰ لیتر ذخیره رسیده باشد، اضافه نخواهد شد، بنابراین مالک هر خودرو تنها می‌تواند سهمیه ۹ ماه گذشته را (۵۴۰ لیتر برای خودرو‌های سواری و ۲۲۵ لیتر برای موتورسیکلت‌ها) در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کند.

سخنگوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه این مدت ۹ ماه کاهش نیافته است گفت: هموطنان همچنان می‌توانند تا سقف ۹ ماه سهمیه واریزی خود را در کارت سوختشان ذخیره و مصرف کنند.

به گفته وی علاوه بر سهمیه‌های ثابت، امشب سهمیه تشویقی بنزین که بعد از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت از طرف دولت در نظر گرفته شد نیز واریز خواهد شد.

وی اظهار کرد: سهمیه تشویقی ۱۰ لیتر بنزین برای خودرو‌های سواری شخصی و مدل بالا، سواری و مدل بالا جانبازان و معلولان، مسافربر شخصی، آموزشگاه‌های رانندگی، آژانس و دستگاه‌های عمومی، وانت کم‌مصرف، وانت پرمصرف (دوگانه سوز و LPG) و کامیون (دوگانه‌سوز و LPG)، خودرو‌های سواری عمومی (دوگانه‌سوز و LPG)، تاکسی و تاکسی ون (دوگانه‌سوز و LPG)، خطی بین‌شهری (دوگانه‌سوز و LPG)، وانت پرمصرف و کامیون (بنزین سوز)، خوردو‌های سواری عمومی (بنزین‌سوز)، تاکسی (بنزین‌سوز)، خطی بین شهری (بنزین سوز)، آمبولانس (بنزین‌سوز، دوگانه‌سوز و LPG)، اتوبوس، تاکسی ون (بنزین سوز) و مینی‌بوس (بنزین سوز) و برای موتورسیکلت‌ها ۵ لیتر خواهد بود.

او تاکید کرد که خودرو‌هایی که مطابق مصوبه هیئت وزیران مشمول سهمیه تشویقی بیشتری هستند همراه با سهمیه دی ماه به کارت آن‌ها واریز خواهد شد.

همچنین طبق توضیحات وزارت نفت، سهمیه جبرانی برای انواع خودرو‌ها در آذرماه با کاربری‌های مختلف به شرح زیر است:

۱۰ لیتر بنزین برای خودرو‌های سواری شخصی و مدل بالا، سواری و مدل بالا جانبازان و معلولان، مسافربر شخصی، آموزشگاه‌های رانندگی، آژانس و دستگاه‌های عمومی، وانت کم‌مصرف، وانت پرمصرف (دوگانه‌سوز و گاز مایع) و کامیون (دوگانه‌سوز و گاز مایع).

۵ لیتر برای موتورسیکلت.

۲۰ لیتر بنزین برای خودرو‌های سواری عمومی (دوگانه‌سوز و گاز مایع)، تاکسی و تاکسی‌ون (دوگانه‌سوز و گاز مایع)، خطی بین‌شهری (دوگانه‌سوز و گاز مایع)، وانت پرمصرف و کامیون (بنزین‌سوز).

۳۰ لیتر بنزین برای خوردو‌های سواری عمومی (بنزین‌سوز)، تاکسی (بنزین‌سوز)، خطی بین‌شهری (بنزین‌سوز)، آمبولانس (بنزین‌سوز، دوگانه‌سوز و گاز مایع).

۴۰ لیتر بنزین برای اتوبوس، تاکسی‌ون (بنزین‌سوز) و مینی‌بوس (بنزین‌سوز).

هیئت وزیران، وزارت نفت را موظف کرد به‌منظور جبران هزینه وارده به دارندگان کارت سوخت بنزین در دوره دسترسی نداشتن به بنزین سهمیه‌ای به‌دلیل بروز اشکال در سامانه هوشمند سوخت از طریق شرکت تابع ذی‌ربط، سهمیه جبرانی بنزین با قیمت هر لیتر ۱۵ هزار ریال را به سهمیه ماهانه خودرو‌ها در آذرماه ۱۴۰۰ تنها برای یک بار اضافه کند.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا ۶ ماه بود که به‌دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید