قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

قیمت بیت کوین امروز اول آذرماه با ثبت کاهش ۲.۳۸ درصد به ۵۷,۷۴۴ دلار معادل ۱,۶۸۲,۹۴۸,۸۸۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۱۰۳۰
بازدید : ۵۲۰۳

فرادید | سیر نزولی در بازار بیت کوین ادامه دار شده است. امروز اول آذرماه قیمت بیت کوین با ۲.۳۸ درصد کاهش نرخ به ۵۷,۷۴۴ دلار معادل ۱,۶۸۲,۹۴۸,۸۸۰ تومان رسید.

بیت کوین یک کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) یا رمز ارز است، که در ابتدا به عنوان وسیله‌ای برای مبادله طراحی شده بود؛ اما امروزه به عنوان ذخیره ارزش شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال به جای تکیه و وابستگی به نهاد‌های واسطه مانند بانک، از رمزنگاری برای مدیریت و ایجاد کوین‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش فرادید؛ تاریخچه بیت کوین با اختراع این ارز توسط شخص ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو آغاز شد. ناکاموتو ایده Bitcoin را از ایده‌های مختلفی که توسط جامعه سایفرپانک‌ها ارائه شده بود، گرفته‌است.

بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا به سرعت رشد کرد و در بین جوامع آنلاین و آفلاین به عنوان یک ارز شناخته شد. از اواسط سال ۲۰۱۰، برخی کسب و کار‌ها در کنار دیگر روش‌های پرداخت، شروع به پذیرش BTC به عنوان یک روش پرداخت جدید کردند.

بیت کوین برای چند روز متوالی ارزش خود را از دست داد. از زمانی که آخرین رکورد تاریخی این ارز در حدود ۶۹۰۰۰ دلار ثبت شد، خرس‌ها با در دست گرفتن کنترل این ارز، آن را به پایین کشاندند و روز جمعه آن را به زیر ۵۶۰۰۰ دلار رساندند. این به پایین‌ترین سطح قیمت در بیش از یک ماه گذشته تبدیل شد.

با این حال، بیت کوین به این کاهش واکنش نشان داد و با افزایشی تازه، ۳۰۰۰ دلار به ارزش خود اضافه کرد. پس از بازپس گیری تراز ۵۸,۰۰۰ دلار، به صعود خود ادامه داد و ساعاتی پیش به ۶۰,۰۰۰ دلار نزدیک شد. اکنون هم با اندکی اصلاح در حدود ۵۷ هزار دلار آرام گرفته است. ارزش بازار آن بار دیگر از ۱.۱ تریلیون دلار گذشته و چیرگی آن بر آلتکوین‌ها اندکی کاهش یافته و به کمی بیش از ۴۲ درصد رسیده است.

بیت کوین تلاش می‌کند تا به بالاتر از سطح ۶۱ هزار دلار برسد. ون دپوپ معتقد است که این اصلاح قیمت که در حال رخ دادن است، بخشی از یک چرخه بازار صعودی سالم می‌باشد. وی اشاره کرد، بیت کوین حتی اگر تا سطح ۴۸ هزار تا ۵۰ هزار دلار هم افت نماید، روند صعودی خواهد داشت. وی یک چرخه طولانی‌تر را می‌بیند و این اصلاح را پیش بینی می‌کرد.

طبق نظر ون دپوپ، اولین و حیاتی‌ترین منطقه بیت کوین تحت تاثیر قرار گرفته‌است. با در نظر گرفتن افت ۱۶ تا ۱۸ درصدی اخیر، بهبودی قیمت، زیاد تعجب آور نیست.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید