قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۳

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۳ آذرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۹۳ دلار و ۱۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۱۰۹۷
بازدید : ۷۳۲۱

فرادید | طلا بالاخره با ریزش قیمت‌ها بار دیگر وارد کانال ۱۷۰۰ دلار شد. امروز ۳ آذرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۷۹۳ دلار و ۱۸ سنت رسید.

در حالی که پس از پشتیبانی جو بایدن از تداوم ریاست جرومی پاول بر فدرال رزرو، گمانه زنی‌ها در مورد افزایش زودهنگام نرخ بهره تقویت شده و این مسئله موجب رشد بیشتر ارزش دلار گشته است، قیمت طلا علیرغم افزایش جزئی در نزدیکی پایین‌ترین رقم بیش از ۲ هفته اخیر باقی ماند.

به گزارش فرادید؛ شاخص دلار پس از این که بایدن روز دوشنبه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا را برای یک دوره چهار ساله دیگر برای این سمت انتخاب کرد و لائل برینارد را به عنوان نائب رئیس بانک مرکزی منصوب کرد، نزدیک به بالاترین رکورد ۱۶ ماه اخیر ایستاد. دلار قوی‌تر هزینه خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش می‌دهد.

استفن اینز مدیر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «هرچند با نامزدی مجدد پاول قرار نیست تغییری ناگهانی در سیاست پولی رخ دهد، اما سیاست گذاران هفته گذشته موضوع حفظ رویکرد فعلی با سرعت بخشیدن به انقباضی شدن سیاست پولی را مطرح کردند.»

ریچارد کلاریدا و کریستوفر والر، مقامات بانک مرکزی آمریکا روز جمعه اظهار کرده بودند تعدیل سریع‌تر برنامه خرید اوراق قرضه ممکن است در بحبوحه سرعت گرفتن احیای اقتصادی و رشد سریع‌تر تورم، مناسب باشد.

افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و جذابیت این بازار را برای سرمایه گذاران کاهش می‌دهد.

طلا با مقاومت در سطح ۱۸۳۰ دلار روبروست و روند قیمت این فلز ارزشمند ممکن است با سه انتصاب دیگر در بانک مرکزی آمریکا شکل بگیرد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید