قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۷

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۷

قیمت بیت کوین امروز ۷ آذرماه با ۰.۰۸ درصد کاهش نرخ به ۵۴,۴۰۰ دلار معادل ۱,۶۴۰,۵۱۳,۶۰۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۱۱۸۸
بازدید : ۶۶۹۵

فرادید | قیمت بیت کوین نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشت. امروز ۷ آذرماه قیمت بیت کوین با ثبت کاهش ۰.۰۸ درصد به ۵۴۴۰۰ دلار معادل ۱,۶۴۰,۵۱۳,۶۰۰ تومان رسید.

دیروز، خرس‌ها موفق شدند کنترل کامل بازار را در دست بگیرند. همین امر منجر شد بدترین کندل روزانه بیت‌کوین از ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) تاکنون تشکیل شود. در آن زمان قیمت بیت کوین از ۵۲ هزار دلار به ۴۲ هزار دلار کاهش یافته بود.

به گزارش فرادید؛ این بار زیان وارد شده آنچنان جدی نبود، اما با این حال، بیت کوین روز خود را با قیمتی در حدود ۵۹ هزار دلار آغاز کرده و کندل این روز را زیر ۵۴ هزار دلار بست.

تحلیلگران درباره دلایل احتمالی این افت قیمت گمانه زنی‌های زیادی داشته اند، ولی ظاهراً بسیاری بر این باورند که پوزیشن‌های لانگ با لوریج بسیار بالا بود که با سیلی از لیکوئیدشدن مواجه شدند. گفتنی است که در مقطعی، تنها در یک ساعت بیش از ۳۰۰ میلیون دلار پوزیشن لیکوئید شد.

در هر صورت، بازار از آن زمان تا حدودی بهبود یافته و قیمت بیت کوین در حال حاضر بالای ۵۴,۰۰۰ دلار ایستاده است، در حالی که چیرگی آن بر سایر ارز‌های دیجیتال کمی زیر ۴۲ درصد است.

دلیل اصلی ریزش بیت‌کوین سویه جدید بیماری کرونا بود که به نوعی نشان داد جهان هنوز از بحران کرونا عبور نکرده است. این خبر باعث ریزش سایر بازار‌های مالی و انس جهانی طلا هم شد. بیت‌کوین یک محدوده حمایتی معتبر روی محدود ۵۲ تا ۵۳ هزار دلار دارد که شکسته شدن این محدوده باعث می‌شود تا ریزش تا ۴۷ هزار دلار ادامه پیدا کند.

فعلا ریزش بازار یک اصلاح در روند صعودی محسوب می‌شود و از منظر تکنیکال بازار هنوز در روند صعودی قرار دارد، اما برای سرمایه‌گذاری بلندمدت فعلا باید منتظر تثبیت بازار باشیم.

از سوی دیگر، بیت کوین همچنان ارز دیجیتال مورد علاقه سرمایه گذاران در سراسر جهان است. جالب است که نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور اعلام کرده است که شهر بیت کوین را خواهد ساخت که در آن سرمایه گذاران می‌توانند مالیات صفر را تجربه کنند. در واقع، این خبر باعث خوشحالی همه طرفداران و سرمایه گذاران بیت کوین در سراسر جهان شد.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید