"بری لارسون" چطور در قالب نقش‌اش فرو رفت؟

"بری لارسون" چطور در قالب نقش‌اش فرو رفت؟

" هدفم این بود که یک سابقه داستانی کامل این شخصیت، نگرانی ها، امیدها و آرزوهای او را بپرورانم. سعی کردم به تمام مسائلی که ممکن است در ذهن یک دختر ۱۰ ساله دور بزند، از اختلافات با مادرش تا وسواس در مورد ظاهرش."

کد خبر : ۱۰۱۲۱
بازدید : ۷۳۵۶
بری لارسون چطور در قالب نقشش فرو رفت؟
بری لارسون برنده جایزه گلدن گلوب در رشته بهترین هنرپیشه زن یک فیلم درام برای فیلم "اتاق" شد

فرادید | بری لارسون، نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول، هنگام آماده کردن خود برای بازی در فیلم "اتاق" که ماجرای آن حبس شدن مادری همراه پسر پنج ساله اش در یک انباری بسیار کوچک است، تصمیم گرفت برای مدتی ارتباط خود را با دنیای خارج کاملا قطع کند.

به گزارش فرادید به نقل از بی بی سی، بری لارسون، بازیگر ۲۶ ساله آمریکایی که به تازگی برنده جایزه گلدن گلوب برای بازی در این فیلم شده، می گوید: "یک ماه در خانه ماندم. خیلی دوست داشتم بدانم یک مدت انزوا چه نتیجه و تاثیری خواهد داشت. من روزی دوبار مدیتیتشن می کردم. به همین خاطر به سکوت و فکر و خیال هایی که در سرم می گذرد عادت دارم."

فیلمنامه "اتاق" را اما داناهیو براساس یکی از کتابهای پر فروش خودش با همین عنوان نوشته است - داستان هراسناک مادری جوان (با بازی بری لارسون) که همراه پسر پنج ساله اش به نام جک (با بازی جیکوب ترمبلی) در یک انباری کوچک سه متر در سه متر و بدون پنجره که فقط در سقفش روزنه کوچکی دارد محبوس شده است.

از زمان اولین اکران بین المللی فیلم "اتاق" در یکی از جشنواره های سینمایی در تابستان ۲۰۱۵، برخی از منتقدان بری لارسون را یکی از نامزدان بالقوه دریافت جایزه اسکار دانسته اند.

بری لارسون چطور در قالب نقشش فرو رفت؟
بری لارسون و همبازی خردسالش پیش از شروع فیلمبرداری سه هفته وقت داشتند تا با یکدیگر خو بگیرند و دوست شوند

در این دوره یک ماه تبعید و یا انزوای خود خواسته در ذهن او چه می گذشت؟

"من در مورد گذشته خودم خیلی فکر کردم، چیزهای زیادی را به خاطر آوردم از جمله موارد تاسف‌بار و یا فرصت های از دست‌رفته زندگی را. حدس می زدم شخصیت اصلی فیلم قبل از اینکه جک به داستان بپیوندد، قاعدتا یک چنین فضای ذهنی را تجربه کرده است."

بری لارسون علاوه بر صحبت با روانکاوان برای شناختن تاثیرات روحی شرایط اسارت، شروع کرد به نوشتن دفترچه های خاطرات شخصیت داستان در سنین ۱۰، ۱۴ و ۱۷ سالگی تا از این طریق بهتر بتواند در جلد این شخصیت فرو برود.

او در این مورد می گوید: "اکثر اوقات تلاش من رجوع به خودآگاه و خلق نوعی احساس‌آگاهی در مورد یک شخصیت دیگر بود. واقعا گاهی اوقات برای ساعت های پیاپی در ذهنیت این دختر ۱۰ ساله غرق می شدم."

" هدفم این بود که یک سابقه داستانی کامل این شخصیت، نگرانی ها، امیدها و آرزوهای او را بپرورانم. سعی کردم به تمام مسائلی که ممکن است در ذهن یک دختر ۱۰ ساله دور بزند، از اختلافات و جر و بحث ها با مادرش تا وسواس در مورد ظاهرش یا حتی اولین عشق های کودکانه اش فکر کنم."

بری لارسون چطور در قالب نقشش فرو رفت؟

بری لارسون پس از صرف یک ماه برای نوشتن این دفترچه های خاطرات و ساختن کولاژهایی در مورد جزییات دوران کودکی شخصیت داستان آنها را به مدیر طراحی و تولید فیلم تحویل داد و تا زمانی که سر صحنه فیلمبرداری حاضر شد آنها را ندید.

صحنه واقعی فیلمبرداری "اتاق" تقریبا به همان اندازه ای که در فیلم می بینیم تنگ و محصور و در نتیجه هراسناک است.

لنی ابراهامسون، کارگردان ایرلندی فیلم که برای کارگردانی این فیلم نامزد جایزه اسکار کارگردانی شده، می گوید: "لنز دوربین ها همیشه داخل این فضای تنگ قرار داشتند و صحنه با دقت و به شکل ویژه ای طراحی شده بود. حداقل نصف دوران فیلمبرداری من، یا داخل وان حمام یا زیر کاسه ظرفشویی بودم، یا از بالای یک نردبان به پایین نگاه می کردم. فقط در موارد نادری خارج از این اتاق کوچک و از طریق مانیتور فیلمبرداری را زیر نظر داشتم."

او می افزاید: "ما توانستیم کار فیلمبرداری را طوری تنظیم کنیم که اکثر اعضای گروه خارج از اتاق باشند و فقط سه چهار نفر توی اتاق بمانند که بازیگران فضای کافی داشته باشند."

بری لارسون چطور در قالب نقشش فرو رفت؟

اما بزرگترین چالش لنی ابراهامسون پیدا کردن بازیگری خردسال بود که بتواند نقش پسر پنج ساله ای را که در حبس بزرگ شده بازی کند.

در خلال آزمایش بازیگری داوطلبان این نقش، او با جیکوب ترمبلی آشنا شد که در زمان شروع فیلمبرداری در سال ۲۰۱۴ هفت ساله بود. همان طور که بسیاری از منتقدان اشاره کرده اند، جیکوب ترمبلی و بری لارسون در مقابل دوربین در نقش مادر و پسر پیوندی بسیار خوب و طبیعی دارند.

بری لارسون می گوید: "سه هفته وقت داشتیم تا با هم آشنا بشویم و این پیوند نزدیک را برقرار کنیم. در مقایسه با تمرین های بازیگری رایج در صنعت سینما این دوره طولانی است. ما واقعا به هم نزدیک شدیم و رابطه خوبی برقرار کردیم و خیلی اوقات را با هم می گذارندیم."

"اسباب بازی‌هایی را که در فیلم می بینید ما با هم ساختیم و هر روز یکی دوساعت داخل این اتاق فی البداهه تمرین می کردیم. اکثر روزها قبل از اینکه وقت خواب او برسد به او سر می زدم و با هم اسباب بازی‌های لگو می ساختیم."


بری لارسون چطور در قالب نقشش فرو رفت؟

بری لارسون می گوید جیکوب ترمبلی که اکنون ۹ ساله است، از تمام توجهی که در جشنواره های سینمایی به او شده خوشحال است و لذت برده است.

"گاهی اوقات باید به مهمانی های تشریفاتی می رفتیم و او می گفت به خاطر قد کوتاهش تنها چیزی که در این مهمانی ها می دیده پای مهمانان بود. من نگران بودم که نکند از این برنامه ها خسته شود و به همین خاطر پیشنهاد کردم که یک حرف رمز برای خودمان درست کنیم تا هر وقت دیگر حوصله حرف زدن نداشت به من علامت بدهد. ولی او در جواب گفت نه من دوست دارم با مردم حرف بزنم، فقط وقتی از وقت خوابم می گذرد، برایم سخت می شود."

با وجود همه صحبت هایی که در مورد احتمال بردن جایزه اسکار مطرح شده بری لارسون خونسردی خود را حفظ کرده است.

او با خنده می گوید: "این سر و صداها مثل صحبت کردن در مورد برنامه ریزی جشن عروسی موقعی است که هنوز حتی دوست پسری در کار نیست."

"اما نکته جالب و با حال این است که این نقدها و اظهار نظرهای مثبت عالی ترین شکل شناخته شدن و بهترین شکل تمجید از یک بازیگر است. اگر زمانی جایزه اسکار را دریافت کنم از پس آن برخواهم آمد ولی در حال حاضر لازم نیست نگرانش باشم."
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید