هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۸

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۸

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران امروز ۸ آذرماه در مناطق جنوبی کشور رگبار و رعد وبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۱۲۳۷
بازدید : ۶۵۸۶

فرادید | با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران، مروز ۸ آذرماه در جنوب کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، برخی نقاط در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد وبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

سه شنبه ۹ آذرماه در جزایر واقع در تنگه هرمز، برخی نقاط کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ابرناکی و رگبارو رعد و برق رخ می‌دهد. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار انتظار می‌رود.

به گزارش فرادید؛ و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، چهارشنبه ۱۰ آذرماه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه ۱۱ آذرماه گستره فعالیت سامانه، کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز همچنین شمال بوشهر، غرب اصفهان و قم را فرا خواهد گرفت همچنین در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر و استان خراسان شمالی نیز آغاز می‌شود.

جمعه ۱۲ آذرماه در سواحل شمالی، دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد. بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر بصورت برف خواهد بود.

شنبه ۱۳ آذرماه در شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی و به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود. طی دو روز آینده تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود و در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و سواحل شمالی وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما حدود ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد و پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما در حدود ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد در این مناطق رخ می‌دهد همچنین طی پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. طی امروز و فردا اهواز با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد و بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۱۴ و ۱۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید