شناسایی کرونا امیکرون در ١٢ کشور جهان

شناسایی کرونا امیکرون در ١٢ کشور جهان

تاکنون امیکرون در ١٢ کشور گزارش شده است و شاید ٢ تا ٣ هفته برای اثرگذاری ویروس روی آنتی بادی‌های خنثی کننده و ٣ تا ۴ هفته برای تعیین میزان سرایت پذیری آن زمان نیاز باشد

کد خبر : ۱۰۱۲۵۳
بازدید : ۹۷۲۲

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید انستیتو پاستور گفت: تاکنون امیکرون در ١٢ کشور گزارش شده است و برای تعیین میزان سرایت پذیری زمان نیاز است.

احسان مصطفوی اپیدمیلوژیست و رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید انستیتو پاستور اظهار کرد: سویه امیکرون دارای جهش‌های بیشتری نسبت به واریانت‌های قبلی دارد و ۵٠ جهش در ویروس اتفاق افتاده و ٣٠ جهش بحرانی دارد و ممکن است این ویروس از سیستم ایمنی فرار کند و هنوز برای قضاوت شدت بیماری زایی و سرایت آن زود است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید انستیتو پاستور ادامه داد: این نکته وجود داشت که اگر عدالت در واکسیناسیون رعایت نشود احتمال جهش ویروس در کشور‌های آفریقایی رخ بدهد و با گردش ویروس سایر کشور‌ها دچار چالش شوند.

وی بیان کرد: تاکنون امیکرون در ١٢ کشور گزارش شده است و شاید ٢ تا ٣ هفته برای اثرگذاری ویروس روی آنتی بادی‌های خنثی کننده و ٣ تا ۴ هفته برای تعیین میزان سرایت پذیری آن زمان نیاز باشد.

مصطفوی بیان کرد: در بین کشور‌های آفریقایی کشور آفریقای جنوبی سیستم تشخیص ویروس بهتری دارد و به همین دلیل این ویروس را شناسایی و گزارش کردند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید