دربی با حضور تماشاگران؟!

دربی با حضور تماشاگران؟!

احمد مددی سرپرست مجموعه ورزشی آزادی، اما این موضوع را تایید نمی‌کند و می‌گوید تا به این لحظه هیچ مجوزی در رابطه با تماشاگران و اجازه حضور آن‌ها در ورزشگاه برای دیدار استقلال با پرسپولیس صادر نشده است.

کد خبر : ۱۰۱۲۷۹
بازدید : ۸۹۹۴

سازمان لیگ فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که تمام دیدار‌های هفته هفتم لیگ برتر به دلیل عدم‌صدور مجوز‌های لازم از سوی ستاد مقابله با کرونا بدون تماشاگر برگزار می‌شود. این در حالی است که در دو هفته اخیر بازی‌های استقلال و پرسپولیس با حضور تماشاگران و البته با ظرفیت ٥هزار نفر برگزار شد.

از سوی دیگر برخی اخبار غیررسمی در رابطه با دیدار ۱۳ آذرماه تیم‌های پرسپولیس و استقلال حکایت از ورود ۳۰هزار هوادار به ورزشگاه آزادی دارد و اینکه سهم هر تیم ۱۵هزار صندلی خواهد بود.

احمد مددی سرپرست مجموعه ورزشی آزادی، اما این موضوع را تایید نمی‌کند و می‌گوید تا به این لحظه هیچ مجوزی در رابطه با تماشاگران و اجازه حضور آن‌ها در ورزشگاه برای دیدار استقلال با پرسپولیس صادر نشده است.

در حالی که خیلی از هواداران تشنه دیدن دربی از نزدیک بعد از دو سال دوری از ورزشگاه هستند، وزیر ورزش پیشاپیش از آن‌ها عذرخواهی کرده است! سیدحمید سجادی در این‌باره می‌گوید: «در تلاش هستیم بهترین تصمیم گرفته شود.

ما هم به عنوان جامعه ورزش علاقه‌مند هستیم تماشاگران و هواداران عزیزمان در استادیوم‌ها حضور داشته باشند. هم خودم ورزش را درک می‌کنم و ورزشی هستم، هم تفکر من این است ورزش به معنای واقعی‌اش برگزار شود. یکی از لذت‌های رقابت‌های ورزشی حضور تماشاگران است.

مشغول تلاش و صحبت‌کردن هستیم، اما آنچه اتفاق خواهد افتاد، موکول به جلسات و رایزنی‌های ٣-٢ روز آینده می‌شود که در آن‌ها تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

تلاش خود را می‌کنیم و خواهش می‌کنیم اگر امکان دارد این اتفاق بیفتد. از هم‌میهنان عزیز اجازه می‌خواهم اگر در هر صورت و به هر دلیلی در ستاد مقابله با کرونا و شورای تامین استان قرار شد تماشاگر نداشته باشیم، این موضوع را به من ببخشند و همراهی کنند. باز هم ما را تحمل کرده و صبوری به خرج بدهند.»

صحبت‌های مطرح‌شده برای برگزاری دربی شنبه هفته آینده با تماشاگر چندان امیدوارکننده نیست، اما با توجه به پایین‌آمدن آمار فوتی‌های کرونا در کشور و همچنین واکسیناسیون گسترده مشخص نیست چرا جلوی روند بازشدن در‌های استادیوم‌ها گرفته شده است.

شاید رعایت‌نشدن برخی پروتکل‌های بهداشتی در جریان دو بازی اخیر استقلال و پرسپولیس چنین تصمیمی را در پی داشته است.

وزیر ورزش با اشاره به همین موضوع می‌گوید: «اگر قرار شد تماشاگر نداشته باشیم به عنوان خادم ورزش و جوانان از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم و می‌خواهم به احترام کادر درمان تمکین کنند. ان‌شاءالله اگر مجوزی صادر شد تا با تعداد محدود میزبان هواداران باشیم تا قرار شد تماشاگرانی از هر دو تیم به ویژه در دربی پیش‌رو در استادیوم حضور داشته باشند، خواهش می‌کنیم پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری را رعایت کرده و دست‌کم خودمان مراعات حال دیگران را داشته باشیم.»

به نظر می‌رسد با این وضعیت حداقل تا چند ماه آینده موضوع حضور تماشاگران در استادیوم‌ها به صورت گسترده رخ ندهد و همواره حساسیت‌هایی روی آن وجود داشته باشد. گویا مسئولان ورزش باید برای جداسازی صندلی هواداران و رعایت فاصله اجتماعی فکر جدی‌تری کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید