پژو چقدر در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند؟

کد خبر : ۱۰۱۲۸
بازدید : ۱۱۹۵

با سرمایه گذاری مشترک و برابر دو شرکت «پی اس ای پژو سیتروئن» و «ایران خودرو» سالانه ۲۰۰ هزار خودرو تولید خواهد شد که شامل مدل های پژو ۲۰۸، پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱ خواهد بود.

به گزارش تسنیم، در این گزارش که از قول فایننشال تایمز آمده، اضافه شده « شرکت «پی اس ای پژو سیتروئن» روز پنجشنبه با امضای قراردادی الزام آور با ایران خودرو، به نخستین شرکت غربی تبدیل شد که پس از لغو تحریم ها با ایران قراداد می بندد».

قرارداد پژو راه را برای بازگشت این خودروساز فرانسوی به ایران هموار می کند.این شرکت خودروساز فرانسوی با امضای این قرارداد همکاری مشترک با شرکت خودروساز ایرانی، طیف متنوعی از خودروهای سواری تولید می کند.

این شرکت می گوید ظرف پنج سال آینده بالغ بر 400 میلیون یورو صرف تولید تجهیزات در ایران می کند. در این سرمایه گذاری مشترک که به صورت 50%-50% است دو شرکت سالانه 200000 خودرو تولید خواهند کرد که شامل مدل های پژو 208، پژو 2008 و پژو 301 خواهد بود. تولید خودرو از نیمه دوم سال 2017 آغاز خواهد شد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که ظرفیت بازار خودروی ایران باید به سال 2011 بازگردد و ظرف دو سال به سطح یک میلیون و ششصد هزار خودرو در سال برسد. پژو سیتروئن گفت که تا سال 2020 میزان فروش خودرو سالانه به 2 میلیون دستگاه خواهد رسید.

کارلوس تاوارس، مدیر ارشد اجرائی شرکت پی اس ای در نشست خبری در پاریس گفت که این قرارداد پایانی بر دوره تحریم های بین المللی خواهد بود و به این شرکت و ایران خودرو اجازه می دهد فصلی جدید را در روابط 30 ساله خود آغاز کنند.

شرکت پی اس ای پژو سیتروئن 18 ماه است که با شریک ایرانی اش در حال مذاکره بوده است. پژو برند خارجی شماره یک در ایران است و 30 درصد بازار این کشور را در اختیار دارد. این شرکت یک سال قبل از سال 2012، نزدیک به نیم میلیون خودرو در این کشور فروخت اما تحریم ها در آن سال شرکت فرانسوی را مجبور به ترک ایران کرد. البته، ایران خودرو به تولید خودروهای برند پژوی خود ادامه داد.

تاورس گفت: شرکت پی اس ای در نوسازی پلتفرم های ایران خودرو سرمایه گذاری خواهد کرد. این سرمایه گذاری امکان صادرات وسایل نقلیه به کشورهای منطقه را نیز فراهم می کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید