قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۱

قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۱ آذرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۱ دلار و ۱۱ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۱۳۱۸
بازدید : ۸۰۶۸

فرادید | طلا به آرامی در مسیر افزایشی حرکت می‌کند. امروز ۱۱ آذرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۰۵ درصد به ۱۷۸۱ دلار و ۱۱ سنت رسید.

پس از آنکه جرومی پاول رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که بانک مرکزی امریکا موضوع پایان دادن زودهنگام سیاست خرید اوراق قرضه را مورد بحث قرار خواهد داد، قیمت طلا روز چهارشنبه با وجود اندکی افزایش در نزدیکی پایین‌ترین رقم یک ماه گذشته باقی ماند.

هارشال باروت، مشاور ارشد امور جنوب آسیای شرکت متالز فوکوس در این باره گفت: اظهارات پاول موانع بیشتری برای طلا در کوتاه مدت ایجاد کرد، اما عملا تغییری ایجاد نمی‌کند، زیرا تعدیل سریعتر از حد انتظار برنامه خرید اوراق قرضه پیشتر در قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

به گزارش فرادید؛ ریچارد کلاریدا معاون فدرال رزرو گفت، مقام‌های بانک مرکزی امریکا از رسیدن نرخ تورم به بالای ۲ درصد خوشنود نیستند و از این رو پایین آوردن نرخ تورم یکی از اهداف مهم آن‌ها به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش رویترز، همچنان ابهامات زیادی پیرامون رشد اقتصاد در پی شیوع واریانت جدید اُمیکرون و موقتی بودن یا نبودن تورم وجود دارد. ریچارد کلاریدا، از مقامات بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد: مقامات بانکی از این که تورم بالای هدف دو درصد بانک مرکزی مانده است، راضی نیستند و پایین آوردن تورم در حفظ انتظارات نزدیک به هدف بانک مرکزی، اهمیت خواهد داشت.

کاترین مان سیاست گذار بانک مرکزی انگلیس هم روز سه شنبه گفت، سویه جدید اومیکرون می‌تواند به اعتماد مصرف کنندگان آسیب بزند و این موجب تضعیف ترمیم اقتصادی خواهد گشت.

یکی از امید‌های قیمت طلا برای رشد، گونه جدید ویروس کرونا یا اومیکرون عنوان می‌شد. یک دانشمند کره‌ای عنوان کرد تدابیری که تا کنون اندیشیده شده است، احتمالا برای کنترل اومیکرون کافی نیست. دولت آمریکا در حال تنظیم طرح‌هایی برای محدود کردن مسافرت‌ها و کنترل گونه جدید ویروس کروناست و اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه ژاپن قصد دارد به مدت یک ماه پرواز‌های بین‌المللی به این کشور را متوقف کند، آلمان نیز گزارش‌هایی منتشر کرد مبنی بر اینکه برخی افراد که به طور کامل واکسینه شده بودند به گونه جدید ویروس کرونا مبتلا شدند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید